احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در سربیشه

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه از احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ اتفاقی،سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: با هدف ایجاد زمینه فروش محصولات بازارچه صنایع دستی و سوغات محلی در شهر سربیشه و در حاشیه جاده ترانزیت بیرجند – چابهار احداث می شود.


وی افزود: شهرستان سربیشه دارای پتانسیل های بسیار بالایی در بحث تولید و اشتغال صنایع دستی در بخش های شهری، روستایی و عشایری دارد و خوشبختانه هنوز صنایع دستی بخشی از زندگی مردم این منطقه خصوصاً روستاییان و عشایر است.


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه با بیان اینکه ظرفیت بالقوه ای که به واسطه قرارگیری سربیشه در حاشیه جاده ترانزیتی مشهد – چابهار برای این شهرستان ایجاد شده است،گفت: در همین راستا طبق هماهنگی و درخواستی که از طریق شورای اسلامی و شهرداری سربیشه پیگیری شد ه است، زمینی از محدوده پارک لاله برای احداث 12 تا 15 غرفه برای فروش صنایع دستی برای این امر در نظر گرفته شود .


عرب افزود: با توجه به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای احداث و با کمک های تسهیلاتی که مجموعه میراث فرهنگی به متقاضی بخش خصوصی امکان اعطا دارد به گونه ای برنامه ریزی و اقدام می شود که در ایام نوروز 97 شاهد بهره برداری از این بازارچه باشیم.


وی گفت:در طرح اولیه این بازارچه پارکینگ، غرفه های فروش صنایع دستی، محوطه ای برای برپایی سیاه چادر عشایری محلی برای پخت نان های سنتی و نیز یک فروشگاه محصولات غذایی که تأمین کننده نیاز مسافران عبوری می باشد در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/ب


بازاچه صنایع دستی در سربیشه احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.