میرتاج‌الدینی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی واکنش نشان داد

معاون رئیس‌جمهور سابق گفت: بنزین را زمان تصویب یارانه‌ها هزار تومان می‌خریدند و به ۱۰۰ تومان می‌فروختند و در این میان آن ۹۰۰ تومن سوبسیت بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع تعدادی از نخبگان تبریز با اشاره به شرایط جامعه و فضای کلی انقلاب و بعضاً شگردها و ترفندهایی که برای عملیات روانی علیه انقلاب و فضای جامعه‌مان از داخل ایجاد می‌شود اظهار داشت: عنایات الهی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و مردم را هیچگاه نباید فراموش کنیم، «الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا» همان‌هایی که در مسیر صحیح الهی قدم بردارند و ایستادگی کنند، برای این گونه افراد عنایات الهی است که در زمان‌های اخیر هم دقت کنیم تا ببینیم چقدر خدا به ملت ایران شیعیان و کلاً نظام اسلامی و انقلاب اسلامی عنایت داشته است.

وی با بیان اینکه قضیه داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه مسئله کوچکی نیست که یک هدف آن ایران بود افزود: ابعاد وسیع و گسترده این فتنه هنوز معلوم نشده اگر بتوانیم واکاوی کنیم تبعات آن با 8 سال جنگ برابر بود.

معاون رئیس‌جمهور سابق، با تاکید بر اینکه اگر حرکت‌ها و حضور ایران در میدان نبرد سوریه و عراق نبود، داعش دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل داده بود اضافه کرد: اگر ابوبکر بغدادی خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده بود، 50 سال مبارزه هم می‌کردیم نمی‌توانستیم با آن مقابله کنیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عربی جلسه داشتند و شرط گذاشتند که بشار اسد نباید باشد تصریح کرد: این از بزرگترین عنایات الهی بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ایستادگی رزمندگان مدافع حرم که برخی در داخل و خارج با این قضیه موافق نبودند، این پیروزی با عظمت را به دست آوردیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دستاوردها و برکات فراوان این مقاومت و ایستادگی، تشکیل لشکرهای مقاومت کشورهای مسلمان، شاید یکی از مهمترین دستاوردهای مقابله با داعش بود خاطر نشان کرد: محصول آن ایستادگی، تشکیل چند لشکر مقاومت از جمله لشکرهای فاطمیون افغانستان، حیدریون عراق، زینبیون پاکستان، بسیج مردمی سوریه، حشد الشعبی عراق و حزب الله لبنان که اسراییل از آن می‌ترسد که خود عنایت وعظمت الهی است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه بعد از شکست داعش، فتنه‌ای دیگر آوردند که کردستان را مستقل اعلام کنند، گفت: اگر این فتنه ادامه پیدا می‌کرد، به این راحتی‌ها حل شدنی نبود.

وی با بیان اینکه در همه اتفاقات منطقه، نقش مالک اشتر زمان، سردار دلاور اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی برجسته بود، ادامه داد: در موضوع اقلیم کردستان عراق هم سردار با عنایت خدا برنامه‌ای ریخت که قضیه حل شد.

این نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 20 سال بود قانون حامل‌های انرژی را نمی‌توانستند در مجلس تصویب کنند، تصریح کرد: برق، آب، گاز، فرآورده‌های نفتی، بنزین، گازوییل و حتی نان هم یارانه داشت که در آن زمان برای این امور پنج هزار میلیارد یارانه تصویب می‌شد، ده هزار میلیارد مجموعه نهاده‌ها و برای حامل‌های انرژی هم یارانه‌ای بود که سوبسیت نام داشت.

وی اضافه کرد: بنزین را زمان تصویب یارانه‌ها هزار تومان می‌خریدند و به 100 تومان می‌فروختند و در این میان آن 900 تومن سوبسیت بود، از این چه کسی زیاد استفاده می‌کرد؟ هر کسی که ماشین شخصی بیشتر و مصرف بالایی داشت و در مقابل، 15 میلیون از 22 میلیون روستایی که از ماشین شخصی محروم بودند که این عدالت نیست.

انتهای پیام/س

سفر میرتاج الدینی به تبریز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.