کار عملی پروژه «تاپی» در هرات تا دو ماه دیگر آغاز می شود

مسئولان ریاست معادن و پطرولیم ولایت هرات می‌گویند که همزمان با آغاز کار پروژه تاپی تا دو ماه دیگر در هرات، یک نیروگاه برق تولیدی از گاز پروژه تاپی در این ولایت ساخته خواهد شد.

کار عملی پروژه «تاپی» در هرات تا دو ماه دیگر آغاز می شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان ریاست معادن و پطرولیم ولایت هرات می‌گویند که همزمان با آغاز کار پروژه تاپی تا دو ماه دیگر در هرات، یک نیروگاه برق تولیدی از گاز پروژه تاپی در این ولایت ساخته خواهد شد.

ضیاالحق پوپل، رئیس معادن و پطرولیم هرات گفت که این نیروگاه برق در نزدیکی شهرک صنعتی هرات ساخته خواهد شد.

پروژه تاپی، یکی از بزرگ ترین پروژه‌های اقتصادی در افغانستان به شمار می‌رود که با عملی شدن آن گاز ترکمنستان، از طریق افغانستان به هند و پاکستان انتقال می‌یابد.

قرار است تا دو ماه دیگر کار عملی پروژه تاپی در کشور از ولایت هرات آغاز شود. به‌تازگی جنرال مراد علی مراد، معین ارشد وزارت داخله برای بررسی اوضاع امنیتی ولایت هرات مبنی بر آغاز کار این پروژه به هرات سفر کرده است.

امیدواری‌ها در میان صنعتگران هرات بر این است که با بهره‌گیری از گاز پروژه تاپی، مشکلات برق در شهرک صنعتی این ولایت حل شود.

حمیدالله خادم، رئیس اتاق معادن و صنعت گران ولایت هرات، کمبود برق را از مشکلات  جدی سد راه صنعتگران در شهرک صنعتی عنوان کرد.

هم‌اکنون نزدیک به ۲۰۰ میگاوات برق از کشورهای ایران و ترکمنستان به ولایت هرات وارد می‌شود، اما صنعتگران هرات هنوز هم با کمبود برق در این شهرک مواجهند.

پیش‎بینی می‌شود که این پروژه ۱۰ میلیارد دالری تا سال ۲۰۱۹ به بهره برداری برسد؛ پروژه ای که افغانستان از رهگذر ترانزیت گاز به کشورهای پاکستان و هند، سالانه ۴۰۰ میلیون دالر درآمد به دست خواهد آورد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار