علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مردم تهران در شب زلزله با تهدید دوسویه مواجه بودند

عضو شورای شهر تهران گفت:مردم در شب زلزله با یک تهدید دو سویه مواجه بودند که اگر در خانه می‌ماندند با خطر زلزله و اگر در بیرون خانه می‌ماندند در معرض تهدید آلودگی هوا بودند.

مردم در شب زلزله با تهدید دوسویه مواجه بودندمحمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه زلزله برای همه یک تلنگر بود، اظهار کرد: این حادثه سبب شد توجه به مشکلات شهر تهران بیشتر شود و بخش‌های مختلف اعم از ساخت و ساز، ایمنی و بحران پس از زلزله مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه زلزله مانند یک مانور بود، بیان کرد: این اتفاق نشان داد تهران برای چنین مسائلی چندان آمادگی ندارد و این یک فرصت است که همه باید از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در حادثه زلزله تهران حتی یک ساختمان هم تخریب نشد، خاطرنشان کرد: همه دیدیم که خودروها در زمانی کم به خیابان‌ها ریختند و خیابان ها قفل شد و ظرف چند ساعت مصرف بنزین دو برابر شد.

علیخانی اظهار کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد که ما چقدر مشکل داریم و مردم را در خصوص چنین اتفاقاتی آموزش نداده‌ایم که در مواقع لزوم چه رفتاری انجام دهند.

وی با اشاره به سرازیر شدن دفعتی خودروها به خیابان‌ها و جهش شاخص آلودگی هوا به 200 psi گفت: در این زمان مردم از حضور در منازل خود هم خودداری می‌کردند و به عبارتی با یک تهدید دو سویه مواجه بودند که اگر در خانه می‌ماندند با خطر زلزله و اگر در بیرون خانه می‌ماندند در معرض تهدید آلودگی هوا بودند.

وی با بیان اینکه بحث زلزله داغ شده ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این موضوع ادامه یابد و همه به فکر چاره‌اندیشی باشند تا مسئله حل شود.

علیخانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این زمینه قانون و ضوابط کم نداریم ولی باید آنها را اجرا کنیم تا در زمان حادثه دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام/

 تهران آمادگی کافی در برابر زلزله ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار