نماینده مردم دشستان:

صنایع تبدیلی خرما در دشتستان توسعه می یابد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از ۴ میلیون اصله نخل در دشتستان گفت: با وجود ظرفیت بالای تولید خرما در این شهرستان در راستای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال، ضرورت احداث صنایع تبدیلی خرما وجود دارد.

صنایع تبدیلی خرما در دشتستان توسعه می یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدباقر سعادت پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دشتستان با تاکید بر ارائه راهکارهای لازم برای حل مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی دشتستان اظهار داشت: این شهرستان در عرصه تولید و ایجاد کارخانجات صنعتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است که مشکلات اقتصادی، فعالیت برخی از این واحدها به رکود کشانده است.

وی حل مشکلات واحدهای تولیدی را نشانه اراده قوی برای رونق اقتصادی دانست و تاکید کرد: با فراهم شدن امکانات و منابع مالی مورد نیاز صاحبان صنایع امید می‌رود با همکاری و دیدگاه‌های مثبت و ارزشمندی که ایجاد شده در آینده نزدیک مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی دشتستان برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشتستان یک شهرستان تولید کننده است و در هیچ زمینه وارد کننده نیست خاطر نشان کرد: باید با تحقق مطالبات تولید کنندگان زمینه رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دشتستان فراهم شود.

سعادت، دشتستان را قطب تولید خرمای استان بوشهر دانست و با بیان اینکه بیش از 4 میلیون اصله نخل بارور در دشتستان وجود دارد تصریح کرد: دشتستان دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در بخش‌های مختلف است به‌گونه‌ای که از شش میلیون اصله نخل استان بوشهر بیش از چهار میلیون آن در دشتستان قرار دارد.

وی با تاکید بر توسعه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از جمله خرما در دشتستان افزود: بیکاری بالای 16 درصد در دشتستان نشان از نبود زیرساخت‌های لازم اشتغال‌‌زایی است چراکه این شهرستان ظرفیت مهمی در حوزه تولید دارد که باید بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال، صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از جمله خرما افزایش یابد.

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس، حوزه گردشگری این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود زیرساخت‌‌های گردشگری از جمله ابنیه‌های تاریخی، منابع طبیعی و دیگر حوزه‌ها می‌تواند بخشی از مشکل اشتغال را حل کند و باید از این ظرفیت‌ها به صورت مناسبی استفاده شود.

سعادت با تاکید بر افزایش مشارکت بانک‌ها در تامین منابع مالی واحدهای تولیدی در حل مشکلات سرمایه در گردش آن ها افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی استان بوشهر از بانک‌ها گله‌مند هستند.

انتهای پیام/پ

توسعه صنایع تبدیلی خرما در دشتستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.