سفیر افغانستان در تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمله به مراکز رسانه ای چهره واقعی گروه های تروریستی را آشکار می کند

«نصیر احمد نور»، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: حمله به رسانه ها چهره واقعی گروه های تروریستی را نمایان می کند.

حمله به مراکز رسانه ای چهره واقعی گروه های تروریستی را آشکار می کند«نصیر احمد نور»، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حمله به رسانه ها چهره واقعی گروه های تروریستی را نمایان می کند.

صبح امروز سه حمله انتحاری به دفتر خبرگزاری صدای افغان و مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان به وقوع پیوست که بیش از 80 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

«نصیر احمد نور»، سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان قربانیان این حمله تروریستی اظهار داشت: این حمله تروریستی چهره واقعی گروه های تروریستی را آشکار می کند؛ آنها مراکزی را هدف قرار می دهند که به هیچ نهاد نظامی وابستگی ندارند و فقط دستورات کسانی که از بیرون از کشور خواهان ناامنی در افغانستان هستند را انجام می دهند.

سفیر افغانستان در تهران افزود: متاسفانه این نوع حملات به هیچ شکلی از مبارزه و جهاد شباهتی ندارد و یک عمل بزدلانه و وحشیانه می باشد.

نصیر احمد نور تاکید کرد: شاید یکی از دلایل حمله به مراکز رسانه ای این است که می خواهند رسانه ها را بترسانند تا جنایات آنها را بازتاب ندهند.

وی عنوان کرد: این نوع حملات توسط گروه های تروریستی نشان می دهد آنها به هیچ یک از آموزه های دینی پایبند نیستند اما خوشبختانه نیروهای امنیتی افغانستان از شجاعت و پایمردی کامل برخوردار می باشند و این حملات خللی در اراده آنها وارد نمی کند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران گفت: دولت تلاش خواهد کرد جلو این حملات تروریستی گرفته شود؛ البته باید توجه داشت که روزانه ده ها مورد از این نوع حملات توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثی می شوند اما گاهی اوقات نیز گروه های تروریستی موفق به انجام چنین جنایاتی می شوند.

وی افزود: تروریست ها به اشکال ناجوانمردانه و در لباس مبدل مراکز غیر نظامی را هدف قرار می دهند؛ لذا نهادهایی که مجالسی را برگزار می کنند باید لیست مدعوین را چک کنند تا از ورود این افراد جلوگیری به عمل آورند.

قابل یادآوری است که صبح امروز سه حمله انتحاری به دفتر خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در کابل انجام شد که به گفته خبرگزاری صدای افغان، 32 شهید و 53 زخمی بر جا گذاشته است.

گروه طالبان در گفتگو با رسانه های افغانستان دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار