واکنش مجلس افغانستان به ادعای دولت درباره نابودی داعش

نمایندگان مجلس افغانستان می گویند دولت همواره از تضعیف داعش سخن می گوید اما این گروه تروریستی هر روز از مردم قربانی می گیرند.

واکنش مجلس به ادعای دولت درباره نابودی داعش افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس در واکنش به حمله انتحاری روز پنجشنبه کابل که صدها کشته و یا زخمی برجای گذاشت و ادعای دولت افغانستان درباره ضعیف شدن داعش در این کشور سوال کردند، چه کسی داعشی ها را به مساجد، مدارس و مراکز فرهنگی برای قتل عام مردم می رساند.

«ظاهر قدیر» نماینده ولایت شرقی «ننگرهار» امروز (شنبه 9 جدی) در نشست عمومی مجلس اعلام کرد که رئیس جمهوری افغانستان یک ماه پیش ادعا کرد، داعش در این کشور ضعیف شده و در حال نابودی است، باید از ایشان پرسید که، کشتن صدها تن در هر حمله داعش نشان ضعف و یا قوت است.

وی تصریح کرد: داعش موفق می شود در هر حمله خود صدها تن از مردم بی گناه و غیر نظامی را قربانی کند، اما دولت اعلام می کند که داعش ضعیت شده و در حال نابودی است.

«عبیدالله بارکزی» نماینده ولایت ازرگان نیز در این باره گفت: چه کسانی داعش را از سوریه و عراق وارد افغانستان کرده و به مساجد و مراکز فرهنگی رهنمایی می کنند که اکنون قبرستان، مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی و رسانه ای در امان نیستند.

وی از مجلس و دولت این کشور خواست که تحقیقات جدی را انجام دهند تا مشخص شود چه کسانی در این پروژه دخالت دارند و روزانه صدها تن از هم وطنان ما را کشته و یا زخمی می کنند.

«غلام حسین ناصری» نماینده ولایت «میدان وردک» نیز گفت: 2 سال پیش «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در مجلس حضور داعش در این کشور را تبلیغ عنوان و آن را رد کرده بود.

وی افزود: چند روز پیش 'دولت وزیری،' سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز از شکست و ناتوانی داعش خبر داد و گفت که آنها دیگر توانایی انجام حمله را از دست داده اند .

ناصری تأکید کرد که اگر داعش توان حمله را ندارد و رو به شکست است، پس مسئول کشتار روز پنجشنبه گذشته به مرکز فرهنگی تبیان و خبرگزاری «صدای افغان» چه کسانی بوده اند.

این عضو مجلس گفت: انتقال عناصر داعش با بالگردهای ناشناس که تعداد زیادی از مردم نیز شاهد آن بوده اند، از طرف دولت رد می شود؛ دست هایی در پشت این توطئه ها حضور دارند که باید به آن توجه شود.

«سید علی کاظمی»، نماینده کابل در مجلس نیز گفت: بارها به دولت هشدار داده بودیم که دست های پشت پرده در حال انتقال عناصر داعش از سوریه و عراق به افغانستان هستند، اما دولت صدای آن ها را نشنیدند.

وی گفت: دیگر تجمعات مردم تحت هیچ نامی در امان نخواهد بود، از مساجد، مراکز فرهنگی، رسانه ها همه هدف حملات تروریستی داعش بوده اند که باید به این موضوعات توجه جدی شود.

گفتنی است که روز پنجشنبه هفته گذشته یک مهاجم انتحاری به مراسم یاد بود از سی و هشتیمن سالروز حمله نظامیان شوروی سابق به افغانستان در مرکز «فرهنگی- اجتماعی تبیان» و خبرگزاری صدای افغان (آوا) در منطقه «ششم» در غرب شهر کابل حمله کرد که در آن 50 تن کشته و 90 دیگر زخمی شدند.

در این حمله 1 خبرنگار افغان نیز کشته و 11 تن دیگر از رسانه های مختلف زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را در حال بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار