دستگیری عاملان راه اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در مشهد

با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا عاملان راه اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند .

دستگیری عاملان راه اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  رییس پلیس فتای استان خراسان رضوی در نشست خبری گفت: این افراد که در یکی از مراکز آموزش عالی مشهد فعالیت داشتند قبل از رسیدن به اهداف مجرمانه و برداشتهای مالی از حساب کاربران که عمدتا دانشجو بودند تحویل قانون شدند .


سرهنگ جهانگیری با اشاره به اینکه این افراد در یکی از مراکز آموزش عالی فعالیت داشتند افزود : متهمان این درگاه پرداخت جعلی را با آرم و لوگوی بانکی معروف از بخش خصوصی در فضای مجازی ایجاد کرده بودند .

وی گفت : کاربران هنگام پرداخت مالی در خریدها و پرداخت های اینترنتی خود به جای اینکه به درگاه اصلی متصل شوند به درگاه جعلی یاد شده هدایت و اطلاعات حساب خود را به این طریق به صورت ناخواسته در اختیار فیشر قرار می دادند .

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی با بیان اینکه عامل اصلی راه اندازی این درگاه مسئول فناوری اطلاعات دانشگاهی در مشهد بوده است افزود : متهم پس از شناسایی با دستور قضایی در عملیاتی غافلگیرانه به همراه مستندات دیجیتالی و تجهیزات رایانه ای مرتبط دستگیر شد .

سرهنگ جهانشیری این شیوه اخاذی را تله فیشینگی دانست و گفت : در این شیوه فرد فیشر با ایجاد صفحه ای معادل درگاه بانکی با فریب , کاربران را به درگاه جعلی هدایت و بدین شکل به اطلاعات حساب بانکی افراد دست می یابد.

انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.