تقویت شهر هوشمند، خطای انسانی را کاهش می‌دهد

شهردار کرمان گفت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوط و با محوریت شهرداری، کارگروهی تشکیل خواهیم داد تا کارآمدی دستگاه‌‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی بیش‌تر شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان با بیان این‌که مردم و مسئولان از شهرداری انتظار کار عمرانی و خدماتی دارند، گفت: به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، بیش‌تر از کار عمرانی اعتقاد داریم؛ ضمن این‌که اقدامات عمرانی نیز باید با فعالیت‌های فرهنگی‌ اجتماعی همراه باشد.
وی افزود: به‌طور مثال در حوزه‌ی عمرانی کارهای بزرگی در شهر کرمان در حال انجام است، اما گاهی طولانی‌شدن اقدامات عمرانی، نارضایتی مردم را به‌همراه دارد.
شهردار کرمان بر تهیه‌ی پیوست فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی برای پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و گفت: انجام امور فرهنگی و اجتماعی در کنار فعالیت‌های عمرانی، سبب رضایت‌مندی بیش‌تر مردم می‌شود.
عالم‌زاده با بیان این‌که پلیس را در کنار خود می‌دانیم، گفت: اگر پلیس حضور نداشته باشد، اعمال قانون انجام نمی‌گیرد و انضباط شهری اتفاق نمی‌افتد.
وی پایش‌های تصویری را زیرساخت شهر هوشمند و شهر الکترونیک دانست و با بیان این‌که در دوره‌ی جدید شهر هوشمند و شهر الکترونیک تقویت خواهد شد، گفت: با تقویت شهر هوشمند، خطای انسانی و وابستگی به نیروی انسانی کاهش پیدا می‌کند.
شهردار کرمان هم‌چنین با بیان این‌که همه‌ی ما به‌عنوان یک شهروند باید به مسایل مربوط به شهر اهمیت دهیم، افزود: برخی مدیران، منافع دستگاهی را به مسایل مربوط به شهر ترجیح می‌دهند؛ درحالی‌که همه‌ی ما شهروند این شهر هستیم و باید به این موضوع دلسوزانه نگاه کنیم.
عالم‌زاده به نقدپذیری شهرداری در دوره‌ی جدید نیز اشاره کرد و در عین حال گفت: البته بضاعت‌ها مشخص است و نمی‌شود ره صدساله را یک‌شبه رفت؛ بنابراین، نقدها باید منصفانه باشد.
وی افزود: قطعأ در دوره‌ی جدید اولویت‌ها را در نظر می‌گیریم و از تصمیم‌های خلق‌الساعه و هیجانی پرهیز خواهیم کرد.
شهردار کرمان ادامه داد: در این دوره تلاش می‌کنیم کارها کاملاً تخصصی و کارشناسی‌شده انجام شود و اگر هم در حوزه‌ای بضاعت کار کارشناسی نداشته باشیم، اعلام می‌کنیم.
عالم‌زاده ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نیز باید در موضوعات مختلف به شهرداری کمک کنند؛ چراکه هرچه همراهی بیش‌تر باشد، اداره‌ی امور شهر سهل‌تر خواهد بود.
وی هم‌چنین با بیان این‌که بسیاری از مشکلات در حوزه‌ی ترافیک و حمل‌و‌نقل به‌دلیل کم‌رنگ بودن اعمال قانون است، گفت: البته در این زمینه باید در نقاطی که ترافیک سنگین وجود دارد، زیرساخت‌های لازم ازجمله پارکینگ ایجاد شود.

انتهای پیام/ی

اگر پلیس حضور نداشته باشد، اعمال قانون انجام نمی‌گیرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار