رجیستری، قیمت گوشی را چقدر گران کرد؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه گفت: طرح رجیستری حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درستی اظهار کرد: از ابتدا موافق طرح رجیستری بودیم اما، یک خواسته های به حق هم بود که باید اجرا می‌شد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه افزود: یکی از دلایل موافقت ما با این طرح به این خاطر بود که اعلام کنیم فروشندگان موبایل قاچاقچی نیستند و دوست دارند کالا از مبادی ورودی تامین شود و آنها هم سهم و سود خود را عادلانه از بازار بردارند.

وی گفت: یکی از نقایص این طرح این است که طبق قولی که وزیر ارتباطات دادند مقرر شده بود تلفن های اپل که 17 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد تا 14 آذر اگر از طریق سیم کارت با آن مکالمه برقرار شده پس از این تاریخ دیگر پیامکی برای آن ارسال نشود اما، متاسفانه پیامکی با مضمون قطع تلفن همراه تا یک ماه آینده برای دارندگان آنها ارسال شد.

درستی ادامه داد: تاکید بر این است که پس از 14 آذر همه موارد قانونی اجرا شود و مسئولان رصد کنند که مشکلی برای فروشندگان و مردم پیش نیاید.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه خاطرنشان کرد: طرح ریجستری برای سه مدل دیگر از گوشی‌ها شامل گوگل،بلک‌بری و موتورلا نیز اجرایی شد اما، این سه مدل فقط یک درصد سهم بازار را در اختیار دارند و ما درخواستمان این بود که زودتر گوشی‌های سامسونگ،هوواوی و ال جی شامل طرح شوند.


بیشتر بخوانید: قطع گوشی‌های قاچاق اپل تا 10 روز دیگر


وی با بیان اینکه این سه برند 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارند،گفت: فعالیت قاچاقچیان در زمینه اپل محدود شده و به سمت این برندها سوق پیدا می‌کنند.

درستی در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت گوشی‌ها با اجرای ریجستری همان 9 درصدی که وزیر ارتباطات اعلام کرده افزایش داشته یا بیشتر اثرگذار بوده است،گفت: این طرح حدود 16 درصد روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است علت آن هم این است که زمانی که گوشی قاچاق وارد می‌شود پروسه زمانی ندارد اما، از طریق قانونی خواب کالا در دوایر دولتی خودش یک تعرفه ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه درباره میزان موفقیت طرح، اظهار کرد: فعلا سهم زیادی از بازار شامل این طرح نشده و برای پاسخ به این سئوال زمان لازم است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

قیمت تلفن همراه با ریجستری 16 درصد گران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار