هوشمند سازی 500 کنتور آب در شهرستان بجنورد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گفت : 500 کنتور شهرستان بجنورد به صورت پایلوت هوشمند می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد ، غلام حسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب گفت:شرکت آب و فاضلاب با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا برای اولین بار در سطح کشور با همکاری شرکت پارس نت تفاهم نامه ای تنظیم کرده تا 500 فقره از انشعابات به صورت رایگان در شهرستان بجنورد ، تعویض کنتور داشته باشند.

وی افزود: با نصب کنتورهای هوشمند دیگر نیازی به حضور قاری نیست و به صورت لحظه ای می توان مصرف آب مشترکین را بررسی نمود و قبض صادر کرد و همچنین میزان پرتی آب را کنترل نمود.

وی اظهار کرد: ۱۶ حلقه چاه به‌ منظور تأمین آب مورد نیاز در شهرهای شیروان، فاروج، راز، اسفراین و آشخانه حفرشده است که سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

ساقی با اشاره به عقب ماندگی 17 درصدی در خدمات فاضلاب گفت: شاخص برخورداری از خدمات فاضلاب شهری در استان ما 31 درصد است که در کشور این میزان 48 درصد است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری با اشاره به پیشرفت فیزیکی 92 درصدی فاضلاب آشخانه گفت: در آینده نزدیک تصفیه خانه فاضلاب آشخانه افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب بجنورد وجود ندارد گفت:

تصفیه‌خانه فاضلاب بجنورد برابر با استانداردها به‌خوبی فعالیت می‌کند و مشکل فنی در خروجی این تصفیه‌خانه وجود ندارد.

ساقی با تأکید بر اینکه اگر در فرآیند تصفیه فاضلاب مشکلی وجود داشته باشد خود را ملزم به رفع آن خواهیم کرد، تصریح کرد: ارتقای سلامت جامعه و بازچرخانی آب دو هدف مهمی است که در این زمینه دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/آ

 عقب ماندگی 17 درصدی در حوزه فاضلاب استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.