باقرزاده کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دریاچه ارومیه عامل آلودگی شهر تبریز نیست

معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در شهر تبریز جانمایی صنایع آلاینده به درستی انجام نشده است به همین دلیل در شرایط سکون و پایداری هوا شاهد افزایش آلاینده ها هستیم.

دریاچه ارومیه عامل آلودگی شهر تبریز نیستمسعود باقرزاده کریمی معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به آلودگی هوای تبریز  اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تبریز بیشتر مربوط به صنایع آلاینده ای است که در غرب این شهر واقع شده است.

وی افزود: در شهر تبریز چون جریان های هوا غربی- شرقی است و متاسفانه جانمایی صنایع آلاینده دراین شهربه درستی انجام نشده است به همین دلیل در شرایط سکون و پایداری هوا شاهد افزایش آلایندها هستیم.

باقرزاده کریمی گفت: باتوجه به اینکه تبریز یک شهر صنعتی است، تجمع  آلاینده ها در این شهر مربوط به صنایع آلاینده است.

وی ادامه داد: گردوغبار دریاچه ارومیه می تواند در مواقع طوفانی اطراف شهرتبریز را در مقیاس محلی تحت تاثیر قرار دهد اما در حدی که بخواهد P10، P 2.5 را تحت تاثیر و ذرات آلاینده را افزایش دهد، نیست .

معاون امور تالاب‌ها و پارک‌های ملی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بخش های وسیعی از دریاچه ارومیه مانند تالاب فصلی عمل می کند بطوریکه سطح آب دریاچه حدود 60 درصد خشک و 25 درصد فصلی و حدود 15 درصد به صورت دائمی خشک شده است که حدود 30 درصد مساحت دریاچه با بارش ها در فصل زمستان ممکن است پرآب می شود .

انتهای پیام/

دلیل آلودگی هوای تبریز چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار