معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما گفت: میانگین کشوری پخش دیجیتال صدا و سیما ۹۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز رسمی پخش ۲۴ ساعته شبکه استانی اترک بابیان اینکه پخش دیجیتال صداوسیمای خراسان شمالی ۸۸ درصد و سه درصد از میانگین کشوری عقب است، اظهار کرد: میانگین کشوری پخش دیجیتال صداوسیما ۹۱ درصد است.

 وی افزود: البته بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طی فرآیند کوتاهی، پخش دیجیتال به ۹۹ تا ۱۰۰ درصد خواهد رسید تا تمامی نقاط خراسان شمالی زیرپوشش برود.

وی عملکرد صداوسیمای خراسان شمالی را خوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس برنامه‌های تعیین‌شده طی امسال ۶۰ ایستگاه دیجیتال در خراسان شمالی ایجادشده است.

علیدادی با اشاره به اقتضائات امروز کار در رسانه گفت: مخاطب امروز رسانه ها، خود تولید کننده محتواست و نیازهای رسانه ای او باید بر مبنای فکری درست تامین شود تا شبهه افکنی، دروغ، تخریب حاکمیت و مخدوش کردن داشته ها و باورهای ملی ایجاد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به تقابل دو جبهه کوثری -انقلابی و تکاثری- استکباری در عرصه رسانه گفت: رسانه ملی با رویکرد تهاجمی و نه تدافعی، فعال و نه منفعل و تولید کننده و نه مصرف کننده صرف، می تواند اثر تبلیغات سوء استکبار بر سبک زندگی اسلامی و ذائقه فرهنگی اجتماعی ملت ما را خنثی کند.

محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی هم با بیان اینکه پخش 24ساعته شبکه استانی اترک می تواند ظرفیت های مختلف استان از جمله گردشگری و کشاورزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، روستاهای سبز و هدف گردشگری، شهر دوستدار کودک و امثال آن را منعکس کند، ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی های انجام شده، دهه فجر سال آینده، جشن تکمیل پوشش شبکه های دیجیتال صدا و سیما در خراسان شمالی برگزار شود.

سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان های صدا و سیما نیز در این مراسم با اشاره به راهبرد رسانه ملی برای 24ساعته کردن همه شبکه های استانی گفت: تا پایان امسال این امر تحقق خواهد یافت.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقویت شبکه های استانی صداوسیما موجب تقویت وحدت و همدلی اقوام و معرفی ظرفیت های ناشناخته استان ها خواهد شد.

علی اکبری رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بجنورد، مانه وسملقان، راز وجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس برای حمایت از سازمان صداوسیما، سال گذشته 300میلیون دلار از اعتبارات صندوق توسعه ملی تصویب کرد. 

 علی قربانی دیگر نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه وسملقان، راز وجرگلان، گرمه و جاجرم نیز گفت: در عرصه تقابل و جنگ نابرابر رسانه ای، صداوسیما می تواند صدای رسای همه گروه ها باشد و با ایجاد فضای قانونمند نقد، ایجاد کننده همگرایی و امید مورد تاکید رهبری شود.

حمید قربانی جم مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی هم در این آیین گفت: با 24 ساعته شدن پخش برنامه های شبکه اترک، ظرفیت ها، استعدادها، توانمندی های اقوام و خرده فرهنگ ها و دستاوردهای نظام و خدمات مسئولان، مجال بیشتری برای ظهور و بروز پیدا می کند.

وی افزود: آگاهی بخشی لحظه به لحظه به ویژه در اقلیم حادثه خیز خراسان شمالی، از ضرورت هایی بود که 24ساعته شدن شبکه اترک را می طلبید.

در این مراسم 40فرستنده دیجیتال و یک واحد سیار اچ دی صداوسیمای استان با 55 میلیارد ریال اعتبار به صورت همزمان افتتاح شد.

گفتنی است: تجلیل از خانواده معظم شهید مدافع حرم، محمدتقی اربابی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/آ

افتتاح 40 فرستنده دیجیتال و یک واحد سیار اچ دی در صدا و سیمای خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.