معاون استاندار لرستان:

رعایت پدافند غیرعامل در پروژه‌های اجرایی لازم است

معاون استاندار لرستان گفت: از دستگاه‌های اجرایی و مدیران انتظار می‌رود در پروژه‌های اجرایی خود با مشورت گرفتن از متخصصین در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی ملاحظات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.

رعایت پدافند غیرعامل در پروژه‌های اجرایی لازم استبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب‌الله خجسته‌پور در همایش پدافند سایبری لرستان اظهار داشت: با توجه به مخاطرات مختلف طبیعی و موضوعات تهدید‌های انسانی که در جهان و به ویژه منطقه خاورمیانه وجود دارد لازم است تمام کسانی که دل در گرو کشور و نظام دارند آمادگی لازم را در مقابله و مواجه با این مخاطرات داشته باشند.
 
وی افزود: پدافند غیرعامل یعنی تعریف جایگزین برای خدماتی که در سطح جامعه ارائه می‌دهیم بنابراین هر دستگاه وظایفی برعهده دارد، اگر به هر دلیل این وظایف و خدمات‌رسانی آن مجموعه با مخاطره روبرو شد باید بتوانیم راه جایگزین را تعریف کرده و خدمات لازم به مردم ارائه شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه وجود مخاطره در خدمات‌رسانی به مردم ممکن است در اثر جنگ، خرابکاری تروریستی، یک حادثه طبیعی و حتی بر اثر اشتباه انسانی در حوزه‌های فن‌آوری و سایبری رخ دهد گفت: بنابراین پدافند غیرعامل لازم است به دنبال پیدا کردن راه‌های جایگزین برای جلوگیری از متوقف شدن خدمات‌رسانی به مردم باشد.
 
وی وظیفه رابطین پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان بالا بردن حساسیت مدیران خود عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید وظایف اصلی خود را بعنوان راه‌های جایگزین پدافند غیرعامل تعریف کنند. 
 
خجسته‌پور گفت: رابطین باید با کسب و افزایش علم و آگاهی در این زمینه حساسیت موضوع را به مدیران خود انتقال داده تا مشخص شود در چه زمینه‌هایی باید تلاش کنند.
 
وی با اشاره به امکانات فراهم شده و قوانین موجود در جهت بهره‌گیری از اعتبارات مختلف خاطر نشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی و مدیران انتظار می‌رود در پروژه‌های اجرایی خود با مشورت گرفتن از متخصصین در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی ملاحظات پدافند غیرعامل را رعایت کنند.
منبع: پایداری ملی
انتهای پیام/

لزوم رعایت پدافند غیر عامل در پروژه های اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار