۱۸ هزار فقره تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در خراسان رضوی

امسال ۱۸ هزار و ۵۹۸ فقره تسهیلات از سهمیه استانی خراسان رضوی برای بهسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است.

۱۸ هزار فقره تسهیلات بهسازی بافت‌های فرسوده شهری در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:: تاکنون چهار هزار و ۸۹۱ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و پنج هزار و ۳۶۳ هکتار سکونتگاه غیررسمی در خراسان رضوی شناسایی شده است.

وی افزود: بافت‌های فرسوده از مناطق خطرخیز در برابر زلزله هستند و وجود ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده در مشهد خطر و تهدید جدی در زمان وقوع زلزله است که خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد.

اخوان عبداللهیان افزود: محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در ۳۰ شهر شامل ۱۱۹ محله است. سهم خراسان رضوی از کل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور ۸/۷ دهم درصد و محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در مشهد ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار است.
وی افزود:این شهر از حیث مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سومین شهر در ایران است.

وی ادامه داد: سالانه ۲۷۰ محله از بافت‌های ناکارآمد شهری در کشور از جمله تاریخی، فرسوده و سکونتگاه غیررسمی در دستور احیا، بهسازی و بازآفرینی قرار دارند.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با اعمال سیاست‌های تشویقی و در چارچوب قانون حمایت از احیا بافت‌های فرسوده، اقدامات بخش غیردولتی برای احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده در قالب بودجه مصوب بسیار موثر بوده و تدابیر ویژه‌ای برای اجرای آن اندیشیده شده است.

اخوان عبداللهیان افزود: دولت از طریق اعمال سیاست‌های حمایتی، حقوقی، تشویقی و اعطای تسهیلات یارانه‌ای نسبت به احیا و بازسازی حداقل ۱۰ درصد بافت فرسوده شهری با رعایت سرانه‌های روبنایی و زیربنایی توسط بخش غیردولتی و شهرداری‌ها اقدام و تفاوت سود تسهیلات یارانه‌ای مورد نیاز هر ساله را در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی کرده است.

وی افزود: امسال ۱۸ هزار و ۵۹۸ فقره تسهیلات بین ۲۵ بانک عامل از سهمیه استانی خراسان رضوی برای تسهیلات ساخت مسکن در محدوده محلات هدف در نظر گرفته شده که مالکان محدوده‌ها پس از تشکیل پرونده و معرفی به بانک، امکان استفاده از این تسهیلات را خواهند داشت.



انتهای پیام //ف. م.
 


وجود ۲ هزار و ۲۹۲ هکتار بافت فرسوده در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.