هر نوع آموزش طب ایرانی خارج از سیستم دانشگاهی غیر قانونی است

مدیر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هر نوع مجوز فعالیت در زمینه خدمات درمانی باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی مشهد ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مجتبوی افزود: تبلیغات کلاس های آموزشی طب ایرانی و مکمل بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و ما نیز با دیدن این تبلیغات برای تعطیل کردن این آموزشگاه ها اقدام می کنیم اما تعداد این گونه فعالیت های غیر قانونی بسیار زیاد است و نظارت را مشکلتر می کند.

وی گفت: در صورتی که موردی مشاهده شود و یا از سوی مردم گزارشی به دست ما برسد حتما بررسی می شود و از این جهت از مردم تقاضا داریم تا در مراجعات خود قانونی بودن فعالیت هایی تحت عنوان طب ایرانی و مکمل را مورد توجه قرار دهند.

مدیر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عمده مکان های ارائه دهنده گیاهان داروئی را عطاری ها دانست و گفت: جایگاه عطاری ها در جامعه به شکلی است که مردم با مراجعه به این اماکن داروی گیاهی مورد نظر خود را درخواست کرده و خریداری میکند اما افرادی که درعطاریها مشغول هستند مجاز به ارائه خدمات تشخیص و درمانی و یا تحویل داروهای دست ساز نیستند و فقط مجاز به فروش گیاهان داروئی و عرقیات که به تایید اتحادیه فروشندگان گیاهان داروئی رسیده می باشند.

دکتر مجتبوی افزود: داروهای گیاهی و گیاهان داروئی باید از نظر تولید، فرآوری، حمل و نقل و بسته بندی دارای مراحل مشخص و بهداشتی باشد اما در بعضی عطاریها مشخص نیست در داخل این داروها چه محتوایی ریخته شده و از کجا می آید.

مدیر طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با انتقاد از اعتمادی که مردم به افرادی تحت عنوان رگ گیر دارند، گفت: گاه بیماران با مراجعه پیش این افراد دچار آسیب شده و با وجود صرف هزینه زیاد نه تنها به نتیجه دلخواه دست پیدا نکرده بلکه بیماری خود را وارد مراحل سخت تر می کنند.

 انتهای پیام// م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.