دروازه قرآن مرمت می‌شود

دروازه قرآن تا پیش از نوروز مرمت و نورپردازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ صادق زارع مسوول نظارت معاونت میراث فرهنگی فارس با اشاره به اهمیت بنای تاریخی دوازه قرآن اظهار داشت: این بنا از معدود بنا‌های شهر است که به عنوان المان فرهنگی اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: سیری که تا کنون برای مرمت این بنای اصیل سپری شده کاملاً اصولی بوده و طرح آن زیر نظر میراث فرهنگی مصوب شده است.

زارع ادامه داد: پیش از این، شرکت عمران و نوسازی بافت‌های فرسوده که متولی این موضوع است با مشاور قراردادی منعقد کرد و مشاور نیز مطالعات لازم را برای مرمت به انجام رساند.

وی بیان کرد: پیش از مرمت دروازه قرآن ۳ حوزه مقاوم سازی، مرمت بنا و تاسیسات و نورپردازی انجام و بنا با مرمت و نور پردازی آراسته می‌شود.

زارع اظهار کرد: با مطالعات ژئوتکنیک انجام شده در پایه‌های دروازه قرآن به دلیل وجود یک خندق قدیمی در ضلع شرقی نشان می‌داد که این قسمت نشست کرده و بستر آن باید مقاوم‌سازی شود که بر اساس طرح مصوب شده پی و بستر این منطقه مقاوم‌سازی شد.

مسوول نظارت معاونت میراث فرهنگی فارس گفت: در بحث مرمت نیز کار در حال پیشرفت است و پیش بینی می‌شود که تا پیش از شروع نوروز و ورود گردشگران به اتمام برسد.

وی با اشاره به تاریخچه مرمت‌های انجام شده در بنای دروازه قرآن، افزود: بنا در سال ۱۳۲۷ ساخته شده و در سال ۱۳۶۴ مرمت شد و در سال ۱۳۷۸ سازه فلزی آن مورد استحکام بخشی قرار گرفت.

زارع تصریح کرد: در طرح مرمتی امسال نیز اتاقک بالای بنا بر اساس طرح توسط پیمانکار در حال مرمت است که مطالعات طرح از سال ۹۵ آغاز شد و پس از تصویب به اجرا درآمد.
انتهای پیام/ر

دروازه قرآن با مرمت و نور پردازی آراسته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا. م.
۱۵:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
کدام مشاوره کدام نظارت کدام مسوول؟؟؟
بیاید ببینید چه بلایی سر بنای تاریخی که به اسم مقدس قرآن کریم هست آوردن!
اومدن تمام سنگهای نمای دروازه قرآن رو کنده و نما رو کامل کنیتکس کردن!!!!!
من از باشگاه شما خواستار هستم که در مورد خرابکاری که سر این بنای تاریخی مزین به نام پاک قرآن آوردن تهیه کنید.
آخرین اخبار