ولایتی در دیدار با رئیس مجلس اعلای عراق:

رابطه ایران و عراق استراتژیک و راهبردی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدون تردید رابطه ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه و برادر استراتژیک و راهبردی است.

رابطه ایران و عراق استراتژیک و راهبردی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز سه‌شنبه(19دی ماه) با همام الحمودی رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ولایتی اظهار کرد: بی‌تردید رابطه ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه و برادر، استراتژیک و راهبردی است، همچنین در سال‌های آزادی عراق پس از دیکتاتوری دو کشور همکاری مشترک داشتند.

ولایتی ادامه داد: پیروزی‌های متعدد ارتش و نیروهای مردمی عراق را که با حکومت قانونی عراق صورت گرفته تبریک می‌گوییم چرا که عراق از لوث وجود وابستگان بیگانگان پاک شده است.

وی افزود: با اشتیاق با بزرگان و برادران مسئول مجلس اعلای عراق دیدار می‌کنیم و سابقه طولانی برادرانه میان ایران و عراق کاملا شناخته شده است.

در ادامه این دیدار همام الحمودی رئیس مجلس اعلای عراق اظهار کرد: فرصتی در اختیار ما داده شد تا از تجربه و تخصص ولایتی که مدت‌هاست در سیاست خارجی فعالیت‌ داشت، بهره‌مند شویم و اکنون هم ایشان به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در امور بین‌الملل فعالیت دارد.

وی ادامه داد: از مواضع ملت، دولت و رهبری ایران نسبت به عراق تشکر می‌کنم زیرا ظلم، تجاوز و استبدادی در عراق حاکم بود اما ایران از نظام دموکرات فعلی ما حمایت کرد.

همام الحمودی خاطرنشان کرد: ‌ایران از جمله کشوری بود که نظام عراق را به رسمیت شناخت و اکنون هم این کشور در کنار ما ایستاده است.

رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به دلیل حمایت‌هایشان از عراق در برابر داعش که همچون سرطانی خطرناک بود تشکر می‌کنم. در جریان فعالیت این گروه تروریستی، ایران درهای خود را برای کمک به روی عراق گشود و اگر این حمایت‌ها نبود سرنوشتی نامعلوم برای عراق اتفاق می‌افتاد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار