سلمان خدادادی:

وزارت گردشگری تشکیل شود

رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه گفت:باید سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وابسته به ریاست جمهوری ادامه فعالیت دهد و بخش گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سلمان خدادادی رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه گفت: در اهمیت گردشگری همین بس که طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه به امضای بیش از 100 نفر از نمایندگان رسیده است.

وی افزود: بنده با اصل طرح گردشگری مخالف نیستم ومعتقدم گردشگری به عنوان یکی از ارکان اساسی اقتصاد کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بسیاری از کشورها هستند که با درآمد گردشگری اداره می‌شوند اما متاسفانه ایران در این بخش از سایر کشورها عقب مانده است، در این زمینه باید سیاست‌گذاری‌ها را به سمتی ببریم که ضعف‌ها در جذب توریست و درآمد گردشگری حتی در سال‌های گذشته هم جبران شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس ادامه داد: معتقدم در صورت تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه باز هم بخش گردشگری مظلوم واقع خواهد شد.

وی افزود: با تبدیل سازمان به وزارتخانه تنها نام تغییر می‌کند و در عمل گردشگری مظلوم واقع می‌شود همانند آنچه امروز شاهد آن هستیم. امروز می‌بینیم که بخش گردشگری بین میراث فرهنگی و صنایع دستی گم شده به طوریکه هر اعتباری که به این سازمان تزریق می‌شود به بخش میراث فرهنگی سرریز می‌شود.

خدادادی تصریح کرد: با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد تداوم رویه فعلی خواهیم بود؛ اگر بنا داریم گردشگری را به صورت جدی مورد توجه قرار دهیم پیشنهادم این است که سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به همین روال کنونی یعنی سازمان وابسته به ریاست جمهوری ادامه فعالیت دهد و بخش گردشگری به وزارتخانه تبدیل شود.

باید گردشگری را از سیطره میراث فرهنگی و صنایع دستی خارج کنیم

رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تاکید کرد: با تقویت گردشگری مخالف نیستم بلکه با تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مخالفم چون معتقدم با این تغییر هیچ بهبودی در وضعیت گردشگری کشور رخ نخواهد داد.

خدادادی خاطرنشان کرد: دوستان مطرح کردند چون میراث فرهنگی و صنایع دستی خارج از گردشگری نیست پس نمی‌توان آنها را از هم جدا کرد در صورتی که ما 11 سازمان داریم که به طور مستقیم با گردشگری مرتبط هستند پس باید بگوییم به طور مثال منابع طبیعی هم باید زیرمجموعه سازمان یا وزارتخانه میراث فرهنگی شود یا حمل و نقل که از ارکان جذب گردشگر است باید به سازمان یا وزارت میراث فرهنگی ملحق شود؛ به هیچ وجه اینطور نیست، ما باید ساختار را به گونه‌ای تعریف کنیم که همه سازمان‌ها در اختیار گردشگری قرار گیرند. معتقدم با طرح مجلس گردشگری در دل میراث فرهنگی و صنایع دستی گم خواهد شد.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه اظهار داشت: اگرچه بر این باورم که با توجه به وضعیت اعتبارات کشور یکی از راه‌های برون رفت از شرایط نامساعد اقتصادی کشور تقویت گردشگری است منتهی با تغییر ساختار سازمان میراث فرهنگی این امر محقق نخواهد شد. این ادعای بنده به تاریخ مجلس خواهد ماند که راهکار عبور از مشکلات حوزه گردشگری تغییر ساختار نیست بلکه باید گردشگری را از سیطره میراث فرهنگی و صنایع دستی رها کنیم چون با این شرایط هر میزان اعتبارات اختصاص یابد به گردشگری چیزی نخواهد رسید.

منبع:فارس

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار