گردشگری یکی از پایه‌های اصلی توسعه در کردستان است

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: گردشگری یکی از پایه‌های اصلی توسعه در استان و شهر سنندج است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ کیومرث ایراندوست رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان شامگاه دیروز در جلسه اصلی شورای شهر سنندج، با اشاره به تدوین برنامه استراتژی شهر سنندج، گفت: مهم‌ترین مسئله امروز در شهرها فقر و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی افزود: این موضوع از سوی مقام معظم رهبری به عنوان یک اولویت مد نظر قرار گرفته و به عنوان یک سیاست و برنامه کلان باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد 

 ایراندوست با بیان اینکه گردشگری یکی از پایه‌های اصلی توسعه در استان و شهر سنندج است، گفت: شهرداری نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشد و باید نقش خود را ایفا کنند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید به دو رویکرد مسئله‌محوری و توسعه‌ای در برنامه چشم‌انداز 5 یا 20 ساله توجه کرد، بیان کرد: ما باید به این موضوع که شهر بر اساس چشم‌انداز  برنامه 5 یا 20 ساله به کجا برسد، را مد نظر قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: نقش اصلی در اجرای این استراتژیک را خود مسوولان و مردم به ویژه تصمیم‌گیران شهری ایفا خواهند داشت.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: امکان‌سنجی ارتقای کمی و کیفی قابلیت‌ها و رفع تنگناهای شهر سنندج و بررسی امکان ارتقای قابلیت‌ها و برطرف کردن تنگناها بر اساس نظرات کارشناسان در این طرح مد نظر قرار گرفته است.

وی گفت: برنامه‌ریزی هدف نیست، بلکه ابزار و نسبی است، شهرداری تهران به عنوان یک کلانشهر سومین برنامه 5 ساله خود را تدوین کرده است، اما در سنندج این برنامه‌ها اجرا نشده و شهرداری سنندج نیاز اساسی به برنامه راهبردی قابل عملیاتی شدن دارد.

انتهای پیام/ د م

سکونتگاه‌های غیررسمی مهم‌ترین مشکل شهرهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.