۵ روز تا میزبانی دانشگاه مازندران

دانشگاه مازندران ۵ روز دیگر میزبان همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز است.

عبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی اکبر جعفری دبیر علمی همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز گفت: دانشگاه مازندران ۲۴ و ۲۵ دی ماه  امسال میزبان  همایش بین المللی گفت و گو‌های فرهنگی ایران،  آسیای مرکزی و قفقاز است.

وی افزود: کشور‌های قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، نخجوان، ارمنستان، قرقیزستان، ترکیه، گرجستان، ازبکستان و ارمنستان در این همایش در بابلسر حضور خواهند داشت.

دبیر علمی همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز گفت: ۱۲۰ چکیده مقاله داخلی و خارجی دریافت شد که ۶۶ مورد آن تأیید و برای چاپ در کتابچه مجموعه چکیده‌ها اختصاص یافت.

جعفری افزود: ۷۰ مقاله دریافت شد که ۳۸ مورد آن برای کتاب مجموعه مقالات همایش گردآوری شده است.

وی میراث مشترک فرهنگی، نقش نماد‌ها و شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه در تقویت همکاری‌های منطقه ای، سیاست‌ها و رویکرد‌های حفاظت از میراث فرهنگی و نقش آن درگسترش مبادلات فرهنگی، سهم هنر و معماری در پیوند‌های تاریخی ایران و آسیای مرکزی، زبان و ادب فارسی و نقش آن در پیوند‌های فرهنگی تاریخی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز را از محور‌های این همایش برشمرد.

جعفری گفت: مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی در حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و سپس کمیسیون‌ها در سطح کشور تشکیل می‌شود

وی افزود: کمیسیون گفتگو‌های فرهنگی ایران و شرق و جنوب شرق آسیا در دانشکده مطالعات جهان، دانشگاه تهران و کمیسیون گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای میانه، قفقاز و ترکیه در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز گفت: مراسم اختتامیه این همایش در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /ر

مازندران از همایش گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.