تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر الزامیست

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر را الزامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون امیری، مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به الزامی بودن تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های پرخطر بیان داشت: آنفلوآنزای پرندگان و انسانی در سال جاری شیوع همزمان دارند و باید توجه داشت که همزمانی این 2 آنفلوآنزا در فرآیند طولانی می‌تواند منجر به ایجاد یک ویروس جدید و خطرناک‌تر از این بیماری شود.

وی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا یک ویروس متغیر است، تصریح کرد: در گذشته آنفلوآنزای فصلی تنها بین پرندگان شایع بود و افرادی که با پرندگان بیمار در تماس بودند به این ویروس مبتلا می‌شدند، اما به مرور زمان این ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را پیدا کرد.

امیری با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در ادامه افزود: افراد مسن، زنان باردار، بیماران کلیوی، بیماران قلبی و بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند و همچنین افرادی که تحت درمان‌های خاص قرار دارند و سیستم ایمنی بدنشان تضعیف شده باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت خوزستان بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را تزریق واکسن عنوان کرد.

همایون امیری اظهار کرد: همچنین باید در صورت مشاهده فردی که دچار عطسه یا سرفه است فاصله یک تا 2 متری را رعایت کرد. رعایت آداب تنفسی و شستشوی مرتب دست‌ها نیز در پیشگیری از این بیماری تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/گ

لزوم تزریق واکسن آنفلونزا برای گروه های پرخطر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.