گزارش/

انتقال 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه

انتقال 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه با اتمام فاز دوم تصفیه خانه تبریز موجب احیای بخشی از دریاچه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آخرین تراز سطح آب دریاچه ارومیه در تاریخ 18 دی ماه در مقایسه با تراز این دریاچه در روز مشابه سال گذشته، 24 سانتی متر است.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین تراز سطح آب دریاچه ارومیه وسعت دریاچه 311.2 کیلومتر مربع و حجم آب موجود در دریاچه ارومیه 0.5 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

آخرین تراز سطح آب دریاچه ارومیه / انتقال 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه

کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه در صورتی اتفاق افتاده است که با اتمام فاز 2 تصفیه خانه فاضلاب تبریز، 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به این دریاچه انتقال می‌یابد.

باتوجه به کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه علی رضا ایمانلو  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از انتقال 150 میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه با اتمام فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز خبر می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از راهکارهای احیای دریاچه ارومیه، تامین آب از طریق تصفیه خانه پساب شهری است، گفت: یکی از پروژه های تصفیه خانه پساب تبریز در فاز دوم است که برای تعداد 900 هزار نفر و با اعتبار 425 میلیارد تومان طراحی شده است.

گزارش////////آخرین تراز سطح آب دریاچه ارومیه / انتقال 150 میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه

وی ادامه داد: علاوه بر پروژه‌های فاز اول و دوم که با تامین اعتبار اجرا خواهند شد به فکر اجرای فاز سوم هستیم تا 5.5 مترمکعب آب تصفیه شده شهر تبریز را به دریاچه ارومیه منتقل کنیم.

گفتنی است؛ با آغاز فاز دوم تصفیه خانه تبریز هر سال حدود 125 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه منتقل می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۱ دی ۱۳۹۶
بسیار عالی