مسئولان به فکر صیادان بردخون باشند

امام جمعه موقت بردخون با بیان اینکه صید ترال معیشت صیادان بردخون را به خطر انداخته، گفت: مسئولان به فکر مشکلات و خواسته های صیادان بردخون باشند.

مسئولان به فکر صیادان بردخون باشندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمد جواد عاشوری در خطبه های این هفته نماز با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: انسان‌ها از یک ریشه هستند و درد و رنج هم را می فهمند و با کمک و همیاری تلاش می کنند رنج و سختی یکدیگر را کاهش دهند.

وی با اشاره به اثرات انفاق در جامعه، افزود: ایجاد اشتغال در بین مردم، جذب افراد ضعیف به دین و تقویت برادری از نتایج انفاق است که امیدواریم روز به روز بیشتر شود.

عاشوری روحیه انقلابی را موجب پیشرفت نظام اسلامی دانست و گفت: هرکس به انقلاب و روحیه انقلابی تکیه کند و تفکر انقلابی را سرلوحه قرار دهد به هدف می رسد زیرا احیاء روحیه انقلابی و عدم اتکا به استکبار باعث رضایت مردم می شود.

امام جمعه موقت بردخون به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیار با مردم قم اشاره کرد و ابراز داشت: فتنه جدید با حرکت و حضور انقلابی مردم در صحنه خنثی شد و با پاسخ کوبنده مردم دشمنان بار دیگر مأیوس و دلسرد شدند.

وی با بیان اینکه صید ترال معیشت صیادان بردخون را به خطر انداخته، تصریح کرد: بارها در تریبون ها و محافل عمومی پیرامون اثرات مخرب صید ترال گفته شده اما باز صید ترال بیشتر از گذشته صیادان بردخونی را به ستوه آورده است.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: صیادان بردخونی تحت سلطه برخی سرمایه داران قرار گرفته اند، چرا مسئولان شهرستان اقدام عملی نمی کنند و به فکر صیادان مظلوم نیستند.

عاشوری ادامه داد: بیش از ۶۰ لنج در محدوده و منطقه به صورت غیرمجاز اقدام به صید ترال می کنند اما صیادان بردخون در هنگام آزادسازی صید حتی اگر چند دقیقه قبل از زمان تعیین شده به دریا بروند با آنان برخورد می شود.

وی گفت: چرا بخش بردخون مورد ظلم قرار گرفته وچاه های غیرمجاز تنها در این منطقه پر می شود و صیادی ما نیز به دلیل اقدامات غیرقانونی صید ترال در حال نابودی است.

امام جمعه موقت بردخون با اشاره به اینکه تربون نماز جمعه قدرت اجرایی ندارد، اظهار کرد: شورای اسلامی، بخشداری و فرمانداری باید پیگیر مشکلات و مطالبات مردم باشند و متولیان امر با دلسوزی در اندیشه و پیگیرخواسته ها شوند زیرا امرار معاش مردم به خطر افتاده و هیچ پناه و فریادرسی ندارند.

عاشوری خاطرنشان کرد: مردم در همه صحنه های انقلاب حضوری فعالانه داشته اند و اکنون منتظرند تذکری به اقدامات لنج ها و قایق های بدون مجوز در منطقه داده شود تا احساس کنند مسئولانی دلسوز و همراه دارند.

انتهای پیام/پ

نابودی دریا با صید ترال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.