نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛

ضرورت تبلیغ پیرامون مسئله زکات

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: پیرامون زکات کم تبلیغ شده است، پس باید تلاش جدی شود تا رسانه های ملی و مطبوعات، ذهن مردم را نسبت به این مسئله روشن کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نشست روحانیون و مسئولان زکات استان کرمان گفت: اسلام دین فقرزدا است و یکی از تدابیر اسلام برای از بین بردن فقر، زکات است.

وی افزود: مسئله اول در بحث زکات نگاهی است که قرآن کریم دارد ، اگر توجه کرده باشیم می بینیم، هر جا سخن از اقامه نمازست به دنبال آن پرداخت زکات مطرح شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه زکات در نگاه قرآن کریم دو محور دارد، تصریح کرد: اول فریضه ای واجب است و دوم اینکه زکات ارتباط مالی میان شخص و همنوع خودش است و باید در عملیاتی شدن زکات تلاش کرد.

امام جمعه کرمان یادآور شد: زکات در بحث های شرعی جایگاه ممتازی دارد اما متاسفانه آنطور که باید در مورد آن تبلیغ نشده است و گاهی چیزهایی تبلیغ می شود که اصلاً در اسلام نیست.

وی گفت: چشم انداز اسلام این است فقیر در جامعه نباید باشد، چرا که اسلام دین فقرزداست و یکی از تدابیر اسلام برای از بین بردن فقر، زکات است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به راهکارهای اقتصادی اسلام اشاره کرد و افزود: خمس برای هزینه ترویج دین، زکات مربوط به جامعه، کم کردن فاصله طبقاتی و کارهای عام المنفعه و مالیات مربوط به امور دیگر است و مردم باید توجیه شوند که زکات چه گوهر گرانبهایی است و امنیت روانی برای جامعه حتی پولدارها دارد، چرا که اگر فاصله طبقاتی زیاد شد، طبقه پایین تر به فکر شورش علیه طبقه بالاتر می افتند.

انتهای پیام/ب

راجع به زکات در جامعه تبلیغ نشده است

عسکرپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار