سالن آمفی تئاتر شهرک نفت اهواز میزبان کنگره شهید جمالپور

دبیر کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور از برگزاری کنگره شهید در سالن آمفی تئاتر شهرک نفت اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد مالی، دبیر کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور گفت: کنگره  شهید علی جمالپور روز پنج شنبه ٢٨ دی ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر شهرک نفت اهواز برگزار می شود.

مالی بیان کرد: علی جمالپور، محمود یاسین، سید مهرداد مجدزاده و سید حسین علم الهدی را می توان افسران جنگ نرم جامعه خوزستان در دهه ۵۰ و ۶۰ شمسی دانست که نقش بی بدیلی در پاسخگویی به شبهات، نظریه پردازی دینی، ترویج گفتمان انقلابی و بسیج توده های مردمی برای برچیدن بساط استبداد پهلوی و پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی داشتند.

دبیر کنگره بزرگداشت شهید علی جمالپور به توصیف شهید پرداخت و افزود:  استاد شهید علی جمالپور یک شهید شاخص، چند وجهی و بین بخشی است. این شهید در فاصله سال های ۶۰ تا ۶۵ به عنوان یکی از اساتید معارف و فلسفه در سطح دانشگاه شهید چمران اهواز تدریس می کرده و جلسات تدریس او با استقبال به یاد ماندنی دانشجویان برگزار می شد و از متدهای نوینی برای آموزش مفاهیم بهره می برد، پس یک شهید شاخص برای جامعه دانشگاهی استان است.

این نویسنده خوزستانی تصریح کرد: علی جمالپور در سال های انتهایی دهه ۵۰، چندین نمایش نامه نوشته، اجرا و بازیگری کرده و اشعار بسیاری نیز سروده که قابل تامل اند، یک نقاد خبره و برجسته ادبی و هنری نیز بوده است، بنابراین یک شهید شاخص در حوزه فرهنگ نیز به شمار می رود.

وی بیان داشت: علی جمالپور یکی از ثمرات فضای معنوی مساجد اهواز است و صدها جلسه برای تبیین گفتمان عدالت و انقلاب در سطح مساجد، آموزشگاه ها، ادارات و نهادهای استان برگزار کرده و اهمیت ویژه ای به آموزش کادرهای انقلابی با قابلیت نرم افزاری می داده است. به همین دلیل می توان او را یک شهید شاخص مکتبی و مسجدی نیز دانست.

انتهای پیام/م

تجلیل از مقام شهید جمالپور تقویت گفتمان انقلابی است

برچسب ها: جنگ نرم ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.