آغاز نشست بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران ، آسیای مرکز و قفقاز در دانشگاه مازندران

نشست بین المللی گفتگوهای فرهنگی ایران ، آسیای مرکز و قفقاز با دریافت ۱۲۰ چکیده مقاله داخلی و خارجی صبح امروز در دانشگاه مازندران آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید خلاق میرنیا رئیس دانشگاه مازندران گفت: مشارکت مراکز علمی به ویژه دانشگاه می تواند زمینه بیشتر را برای گفت و گوهای فرهنگی و ایجاد تفاهم عمیق تر فراهم کند و نقش دانشگاه مازندران در درک و اهمیت توسعه فرهنگی حساس است.

وی دراین همایش با بیان اینکه فرهنگ به عنوان یک مقوله انسانی بر تمام مولفه های حیات بشری موثر است، افزود : توسعه فرهنگی با ارتقا کیفیت و سبک زندگی می تواند انسان را در مسیر تکامل قرار دهد،اگر همه افراد به توسعه فرهنگی فکر کنند انچه اتفاق می افتد توسعه همه جانبه کشورها است.

میرنیا با اشاره به اینکه پتانسیل قابل ویژه ای در منطقه برای توسعه فرهنگی وجود دارد، گفت : با نگاه علمی و انسانی به موضوع میتوان زمینه را برای نزدیکی بیشتر کشورها فراهم کرد و در این میان نقش دانشگاهها و مراکز علمی حیاتی است

وی افزود: این نشست بخشی از همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی آسیائی است که دبیرخانه دائمی گفت و گوهای فرهنگی بین المللی با هدف تقویت تفاهم و توسعه همکاری های آسیائی و مقابله با تهدیدهای فزاینده خشونت و افراطی گری برگزار شده است .

نشست تنوع فرهنگی در آسیا ، فرصت ها و ظرفیت های تعامل، همکاری و همگرایی در دانشگاه بوعلی سینا همدان ، نشست گفت و گوی فرهنگی ایران و شبه قاره در دانشگاه فردوسی مشهد ، گفت و گوی فرهنگی ایران و شرق و جنوب شرق آسیا، پیوندهای فرهنگی – تاریخی در دانشگاه تهران و جایگاه سازمان های منطقه ای در همکاری های فرهنگی آسیایی همکاری های علمی و فرهنگی در حوزه اکو از دیگر نشست های این همایش بین المللی است .

همچنین جعفری دبیر علمی همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز در این همایش گفت: کشور‌های قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، نخجوان، ارمنستان، قرقیزستان، ترکیه، گرجستان، ازبکستان و ارمنستان در این همایش در بابلسر حضور خواهند داشت.

وی افزود : ۱۲۰ چکیده مقاله داخلی و خارجی دریافت شد که ۶۶ مورد آن تأیید و برای چاپ در کتابچه مجموعه چکیده‌ها اختصاص یافت.

جعفری افزود: ۷۰ مقاله دریافت شد که ۳۸ مورد آن برای کتاب مجموعه مقالات همایش گردآوری شده است.

وی میراث مشترک فرهنگی، نقش نماد‌ها و شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه در تقویت همکاری‌های منطقه ای، سیاست‌ها و رویکرد‌های حفاظت از میراث فرهنگی و نقش آن درگسترش مبادلات فرهنگی، سهم هنر و معماری در پیوند‌های تاریخی ایران و آسیای مرکزی، زبان و ادب فارسی و نقش آن در پیوند‌های فرهنگی تاریخی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز را از محور‌های این همایش برشمرد.

جعفری گفت: مراسم افتتاحیه این همایش بین المللی در حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و سپس کمیسیون‌ها در سطح کشور تشکیل می‌شود.

وی افزود: همایش بین المللی گفت و گوهای فرهنگی آسیائی از دیروز کارش را با برگزاری مراسم افتتاحیه در حسینیه الزهراء سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران آغاز کرد .

دبیر علمی همایش بین المللی گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز گفت: مراسم اختتامیه این همایش در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

این نشست امروز و فردا در دانشگاه مازندران ادامه دارد.

انتهای پیام /ر

همایش گفتگو‌های فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و قفقاز در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.