راهکاری شگفت‌انگیز برای داشتن قلب سالم

در حالی که فوائد روغن نارگیل برای پوست و بدن شناخته شده‌ است این‌بار متخصصان در یک مطالعه جدید پس از بررسی خواص دیگر این روغن مدعی شده‌اند که برای قلب نیز مفید است.

راهکاری شگفت‌انگیز برای داشتن قلبی سالمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که فوائد روغن نارگیل برای پوست و بدن شناخته شده‌ است این‌بار متخصصان در یک مطالعه جدید پس از بررسی خواص دیگر این روغن مدعی شده‌اند که برای قلب نیز مفید است.

متخصصان بر اساس این مطالعه اظهار داشتند: روغن نارگیل می‌تواند سطح کلسترول خوب خون را افزایش می‌دهد. این در حالی است که پیش از این ادعا شده بود روغن نارگیل سرشار از چربی اشباع شده است و سطح کلسترول بد خون را به شدت افزایش می‌دهد.

در بررسی جدید گروهی از کارشناسان، متخصصان و دانشگاهیان در انگلیس به مطالعه روی ۹۴ داوطلب که سابقه دیابت یا بیماری قلبی نداشته و در رده سنی ۵۰ تا ۷۵ سال بوده‌اند، پرداختند و این افراد را به سه گروه تقسیم کردند.

متخصصان از تمامی این افراد درخواست کردند برای مدت چهار هفته به طور روزانه از مقدار برابری روغن نارگیل، روغن زیتون و کره بدون نمک مصرف کنند. محققان پس از انجام آزمایشات دریافتند که روغن نارگیل به کنترل سطح کلسترول بد خون و افزایش ۱۵ درصدی سطح کلسترول خوب کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: کدام روغن‌ها برای تقویت مو مفید است؟


به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، در حالیکه مصرف کره در گروه دیگر موجب افزایش ۱۰ درصدی سطح کلسترول بد شده بود و در گروهی هم که روغن زیتون مصرف کرده بودند کاهش محسوسی در میزان کلسترول بد مشاهده نشد و فقط ۵ درصد افزایش کلسترول خوب برای آن‌ها ثبت شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

تاثیر بی نظیر روغن نارگیل بر قلب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله خرمی
۱۱:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خدایا تو فریادمان برس بلاخره ما ندانستیم چه چیزی برایمان خوب است وچه چیز بد است هر روز دانشمندان ومحقیقن یک نظریه دارند تا بیایم بفهمیم 120 سال عمرمونم تمام میشود اخرش هم هیچ.