یک فوق تخصص اندویورولوژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هشدار، دیالیز و از بین رفتن کلیه در کمین کودکان/ والدین این علائم را جدى بگیرند

کرمی گفت: دیالیز و از بین رفتن کلیه‌ها در دختران به دلیل برگشت ادراری اتفاق می‌افتد که مهم‌ترین علامت آن عفونت‌های ادراری است.

هشدار، دیالیز و از بین رفتن کلیه در کمین کودکان/ والدین این علائم را جدى بگیرندحسین کرمی‌ فوق تخصص اندویورولوژی‌ و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به شایع ترین بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در کودکان گفت: در دختران عفونت‌های ادراری شایع ترین بیماری کلیه و مجاری ادراری محسوب می‌شود و در صورتی که این عارضه به طور مکرر وجود داشته باشد، والدین باید توجه لازم را داشته باشند و کودک خود را نزد پزشک ببرند.

وی ادامه داد: دیالیز و از بین رفتن کلیه‌ها در دختران به دلیل برگشت ادراری اتفاق می‌افتد که مهم‌ترین علامت آن عفونت‌های ادراری عود کننده در کودکان است.

شايع ترين بيمارى كليه و مجارى ادرارى در پسران

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیماری‌های شایع کلیه مجاری ادراری در پسران اشاره کرد و افزود: در پسران بیماری‌های مادر زادی مانند تنگی حالب‌ به عنوان شایع ترین بیماری در حوزه اورولوژی شناخته می‌شود همچنین سنگ کلیه و مجاری ادراری نیز شیوع بالایی دارند.

سنگ كليه؛ دومين بيمارى شايع كليوى در كودكان

این متخصص اندویورولوژی‌ سنگ کلیه و مجاری ادراری را یکی دیگر از بیماری‌های شایع در کودکان معرفی کرد و افزود: سنگ کلیه دومین بیماری شایع کلیه و مجاری ادراری است که علائم آن با تکرر‌، سوزش و بوی بد ادرار بروز می‌کند، البته در مواردی‌ سنگ کلیه می‌تواند عامل بروز تب در کودکان شود.

علل و درمان سنگ كليه در كودكان

کرمی‌ عنوان کرد: سنگ سازی کلیه یا مجاری ادراری در کودکان بیشتر به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای اتفاق می‌افتد البته وراثت نیز به عنوان یک عامل تعیین کننده در بروز سنگ کلیه و مجاری ادراری در کودکان محسوب می‌شود.

وی افزود: برای درمان سنگ کلیه در کودکان ابتدا علل زمینه‌ای را بررسی می‌کنیم تا با کمک داروها بتوانیم از بروز سنگ در کودکان جلوگیری کنیم زیرا سنگ کلیه می‌تواند عامل آسیب رسان به کلیه‌ها محسوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار