معزالدین:

مناطق آزاد جدید باید از ظرفیت‌های صادراتی بهره برداری کنند

معاون شورایعالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه توسعه متوازن در کشور صورت نگرفته است، گفت: همه مناطق آزاد جدید باید از ظرفیت‌های صادراتی بهره برداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز در نشست مشترک اتخاذ راهکار‌های بهینه برای ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور در گرگان گفت: ارتباط ریلی بین ایران و ترکمنستان، اینچه برون را به دروازه صادراتی کشور تبدیل می‌کند.

محمد معزالدین با تاکید بر ضرورت ایجاد امنیت پایدار در نواحی مرزی کشور، افزود: کشور هنوز به صورت کامل از ظرفیت‌های مناطق آزاد استفاده نکرده است.

وی افزود: امروز بعد از سال‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که توسعه در حوزه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی در نقاط پیرامونی کشور نیازمند داشتن یک فرآیند دقیق توسعه‌ای است.

وی با بیان اینکه مناطق مرکزی ایران توسعه یافته‌تر شده اند و این امر باعث شده سواحل کشور و نقاط پیرامونی ایران توسعه کمتری پیدا کنند و توسعه متوازن شکل نگرفته است تصریح کرد: مناطق آزاد جدید از جمله منطقه آزاد همه مناطق آزاد باید از ظرفیت‌های صادراتی بهره برداری کنند.

معزالدین، وجود ۱۵ کشور به عنوان همسایه برای ایران را یک فرصت و ظرفیت خوب دانست و گفت: این ظرفیت، ایران را در دنیا به رتبه خوبی در این زمینه رسانده است که می‌بایست از این مزیت‌ها و ظرفیت‌ها به درستی استفاده کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار کرد: ارتباط ریلی بین ایران و ترکمنستان، اینچه برون را به دروازه صادراتی کشور تبدیل می‌کند.
 
وی تاکید کرد: همه مناطق آزاد باید از ظرفیت‌های صادراتی بهره برداری کنند.
 

منطقه آزاد اینچه برون به توسعه اقتصادی استان گلستان کمک می‌کند

سید مناف هاشمی استاندار گلستان هم گفت: این نشست به منظور تبادل نظر و همفکری میان استان‌های دارای مناطق آزاد جدید برگزار شده است.
وی با بیان اینکه استان گلستان قطب کشاورزی و دامداری کشور است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون به توسعه اقتصادی استان گلستان کمک فراوانی می‌کند.

استاندار گلستان با اشاره به مزیت‌های اقتصادی منطقه آزاد اینچه برون خاطرنشان کرد: ارتباط با کشور‌های آسیای میانه، استفاده از کریدور شمال ـ. جنوب و خط آهن ایران ـ. ترکمنستان و قزاقستان از جمله مزیت‌های منطقه آزاد اینچه برون است.

استاندار گلستان گفت: منطقه آزاد اینچه برون جزو مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان در آذرماه سال ۹۳ بوده و از مطالبات و خواسته‌های بحق مردم این استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه سرمایه گذاری دارد، افزود: پارک ملی گلستان، جزیره آشوراده، بندر خشک و ... جزو ظرفیت‌هایی است که این استان می‌تواند برای توسعه اقتصادی خود از آن‌ها بهره بگیرد.

استاندار گلستان با اشاره به برخی از طرح‌های توسعه در حوزه ریلی گفت: برقی کردن راهن اینچه برون، گرمسار، تهران با استفاده از فاینانس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی آغاز شده که ۱۵ درصد اعتبارات آن توسط سازمان برنامه و بودجه تعهد شده است.

وی به یکی دیگر از پروژه‌های که در سفر دولت یازدهم به استان قول اجرای آن به مردم گلستان داده شد، اشاره کرد و گفت: دستور احداث راه آهن گرگان - مشهد توسط رئیس جمهور صادر شده و جلسات خوبی هم با مسئولان در این زمینه برگزار شده که قول داده شد تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: ایجاد منطقه آزادتجاری اینچه برون می‌تواند عقب ماندگی‌های موجود استان را برطرف کرده و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
 
انتهای پیام / ا
 

نشست مشترک اتخاذ راهکار‌های بهینه برای ایجاد مناطق آزاد جدید در گرگان

برچسب ها: مناطق آزاد ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.