توسعه خوشه‌های صنعتی نقطه عطفی بر حوزه صنایع کوچک

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، توسعه خوشه‌های صنعتی را نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک دانست.

توسعه خوشه‌های صنعتی نقطه عطفی بر حوزه صنایع کوچکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجید علیخواه معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در سومین نشست شورای راهبری خوشه‌های صنعتی استان، گفت: حمایت از توسعه خوشه‌های صنعتی به‌عنوان نقطه عطفی در حوزه صنایع کوچک بوده و هست لذا با فعالیت‌های صورت گرفته در آن‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که به خودی خود سبب جلب حمایت‌های بیشتر نهاد‌های خصوصی باشد.


وی افزود: خوشبختانه با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خوشه‌های صادرات گرا مانند زعفران و کفش از رشد فزاینده‌ای در حوزه‌های رقابت، توسعه بازار و بین الملل در بازار‌های خارجی برخوردار شدند و در بستر خوشه‌های صنعتی ۳۰ میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف مانند آلمان، اسپانیا، امارات، هنگ کنگ، کویت، ایتالیا، چین، قرقیزستان و قزاقستان صادر شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این شورا به عنوان نهاد اصلی سیاست گذاری و هدایت فرآیند توسعه خوشه‌های صنعتی بر روند توسعه و عملکرد آن‌ها نظارت مطلوبی داشته است.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست بحث و بررسی در خصوص پارادایم شیف و اهمیت شناسایی و توجه به آن در حوزه خوشه‌های کسب و کار، طرح مشکلات خوشه‌ها و حمایت شرکت از ارائه خدمات کلینیکی، عدم شناخت کافی از ساختار‌های موجود در گروه‌های کسب و کار و عدم توجه به آن در تهیه طرح‌های حمایتی و ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در جهت توسعه خوشه‌های صنعتی استان، بررسی و اعلام حمایت‌های مورد نیاز جهت حل مسائل توسط نهاد‌های پشتیبان و ارائه سیاست‌ها در خصوی حمایت از فعالان خوشه‌های صنعتی بود.

علیخواه گفت: همین روند که در خوشه‌های صنعتی است باید در خوشه‌های روستایی نیز فراهم و زمینه توسعه آن‌ها ایجاد شود تا با توسعه آن‌ها افزایش صادرات نیز به خوشه‌های دیگرانتقال یابد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در ادامه گفت:: شبکه‌های فراگیر خوشه‌های استان برنامه‌های عمل سال ۹۷ خود را اعلام کردند ونهاد‌های خصوصی و دولتی حمایت‌های مالی و معنوی خود را بیان کردند و بررسی نیاز‌های خوشه‌ها مانند مشاوره کلینیکی به ویژه در خصوص بیمه و مالیات تصمیم گیری و مصوب شد.



انتهای پیام // ف. ح
 
 
 

تاثیر توسعه خوشه‌های صنعتی بر حوزه صنایع کوچک 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.