"هیچ" کدام از مشکلات حوزه صنایع دستی کردستان برطرف نمی‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی شهرستان سنندج گفت: مشکلات حوزه صنایع دستی بسیار است و متأسفانه هیچ کدام از آن‌ها برطرف نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد نجیب اداک عصر امروز در سی‌امین نشست کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و هنر اتاق بازرگانی سنندج که در این شهر برگزار شد، با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی اظهار داشت: همه عزیزانی که در رأس امور شهری هستند، فکر و ذهنشان برطرف کردن مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه نباید مشکلات را به حال خود واگذار کنیم، گفت: باید همه با هم در راستای برطرف کردن مشکلات شهر گام برداریم.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی شهرستان سنندج با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری شهر و تاکید بر هم‌افزایی برای توسعه تصریح کرد: دوستان وعده‌های برای رفع مشکلات دادند و باور داریم که باید خودمان مشکلاتمان را برطرف کنیم و انتظار نداشته باشیم فردی خارج از استان بیاید مشکلات کردستان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در ادبیات همه عالی هستیم، اما در عمل همه مشکل داریم، عنوان کرد: رفع مشکلات سینما روباز آبیدر کار شورا نیست و متولی آن سینما جوان است.

اداک با اشاره به وضعیت بازار فروش صنایع دستی در کردستان افزود: مشکلات حوزه صنایع دستی بسیار است و متأسفانه هیچ کدام از آن‌ها برطرف نمی‌شود.

وی اظهار کرد: باید استان چهار فصل کردستان و روستا‌های هدف گردشگری آن دارای جاذبه‌های طبیعت‌گردی برای جذب گردشگر باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی شهرستان سنندج با بیان اینکه روستاگردی بخشی از ظرفیت گردشگری است، گفت: گردشگران در روستا‌ها نیازمند مکانی برای ماندگاری با امکانات سنتی، بومی و روستایی هستند.

وی گفت: در حال حاضر نگاه مردم و دولت به اشتغال در روستا‌ها معطوف شده و گردشگری نیز شالوده این جریان است.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی شهرستان سنندج خاطر نشان کرد: بوم‌گردی یکی از بارزترین ظرفیت‌های موجود بوده که با کم‌ترین هزینه بالاترین درآمد و خدمات را به دنبال دارد و در این راستا نیاز به حمایت دولت برای بستر سازی، آموزش و زیر ساخت بوده و مسئولان باید این مهم را مدیریت کنند.

انتهای پیام/پ

 

مشکلات حوزه صنایع دستی کردستان

 

برچسب ها: گردشگری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.