قشقاوی:

امیدواریم بتوانیم خدمه های ایرانی را پیدا کنیم/رایزنی ها برای تسهیل سفر ایرانی ها به روسیه آغاز شد

معاون وزیر امور خارجه گفت: با تسریع در روند مهار آتش نفتکش ایرانی، امیدواریم بتوانیم خدمه های ایرانی را پیدا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قشقاوی صبح پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران در مورد حادثه آتش سوزی نفتکش ایرانی با بیان اینکه یک فروند کشتی آتش نشان از ژاپن اعزام شد، گفت: این کشتی صبح روز پنجشنبه در محل حادثه پهلو گرفت و امیدواریم روند مهار آتش هر چه سریعتر به اتمام برسد.

وی افزود: سرکنسول ایران در چین پیگیری های لازم را برای دریافت مجوز اعزام نیرو  جهت اطفا حریق را انجام داده است و در صورت صدور مجوز، ایران هم تیم های امداد و نجات را به محل حادثه اعزام خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه در تشریح آخرین وضعیت مهار آتش در نفتکش ایران گفت: آتش تا حدود زیادی مهار شده است و اگر خدمه ایرانی در قسمت های پایینی کشتی باشند امیدواریم بتوانیم آنها را پیدا کنیم.

نفتکش ایرانی «سانچی» حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از تصادف با کشتی فله بر هنگ کنگی «کریستال» دچار حریق شد و ۳۲ سرنشین نفتکش ایرانی شامل ۳۰ ایرانی و ۲ بنگلادشی ناپدید شدند. نیروی دریایی ایران هم از روز چهارشنبه به این تلاش‌های امدادی ملحق شده است.

تلاش برای حضور ایرانیان در روسیه در مسابقات جام جهانی روسیه

قشقاوی در ادامه با بیان اینکه وزارت امور خارجه رایزنی ها برای تسهیل سفر فوتبال دوستان و علاقمندان برای حضور در مسابقات جام جهانی روسیه را آغاز کرده است، گفت: امیدواریم بتوانیم شرایط مناسبی برای حضور ایرانیان در روسیه فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:روند مذاکرات مثبت بوده است و سعی شده تا ایرانیان با کمترین دغدغه به روسیه سفر کنند.

قشقاوی که جهت افتتاح دفتر صدور الکترونیکی روادید به فرودگاه قشم سفر کرده بود از صدور ویزای الکترونیکی در فرودگاه اصفهان خبر داد و افزود: وجود ۲۹ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه و فعالیت ۱۰ مرکز صدور ویزای الکترونیک فرودگاهی در کشور، گامی مهم برای ایجاد زیر ساخت‌های اولیه گردشگری و اقتصاد است.

لازم به ذکر است با افتتاح دفتر صدور الکترونیکی روادید در فرودگاه قشم، اتباع ۱۸۰ کشور جهان می توانند با داشتن گذرنامه، روادید خود را در مدت تقریبی ۲۰ دقیقه در این فرودگاه دریافت کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های معاون وزیر امور خارجه درباره نفتکش ایرانی

برچسب ها: روسیه ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.