کوچ پرندگان و سرما عامل شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه، سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به این شهرستان را عامل افزایش ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موالی زاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه با اشاره به آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان اظهار کرد: این عوامل احتمال شیوع بیماری آنفولانزا فوق حاد پرندگان میان طیور منطقه را افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه هرساله نزدیک به ۴۰۰ هزار قطعه پرنده جهت زمستان گذرانی به این شهرستان مهاجرت می کنند بیان داشت: این پرندگان از مناطق سیبری، روسیه، شرق اروپا و جنوب آفریقا هستند.

موالی زاده پلیکان، اردک مرمری، اردک بلوطی، اردک تاجدار و غاز پیشانی سفید کوچک را عمده انواع پرندگان مهاجر به منطقه عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هویزه در ادامه افزود: لازم است بمنظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری، از خرید طیور روستایی از بازارچه‌ ها و یا شکار پرندگان مهاجر و خوردن آن‌ها خودداری شود.

این مقام مسئول، بیحالی شدید، کاهش مصرف دان، افت ناگهانی و شدید تولید تخم طیور، سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا را از جمله علائم این بیماری در میان پرندگان بیان کرد.

انتهای پیام/گ

افزایش خطر شیوع انفلونزا با آغاز کوچ پرندگان

برچسب ها: مهاجرت ، جهاد کشاوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.