مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد:

کاهش آلودگی هوا با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و مردم

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت:با توجه به فعالیت های صنعتی ،تجاری و تردد خودروها در استان، به گونه ای عمل شود تا آلاینده ها کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  موسوی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد با گرامی داشت روز هوای پاک گفت:با توجه به فعالیت های صنعتی ،تجاری وتردد خودروها در استان ، به گونه ای عمل شود تا آلاینده ها کاهش پیدا کند.

موسوی افزود: با اقداماتی در چند سال گذشته انجام شده خوشبختانه آلودگی هوا از 8روز به 4روز کاهش پیدا کرده است وامید واریم با مشارکت همه دستگاه های اجرایی ومردم آلودگی را به حد اقل برسانیم.

میر زاده کار شناس پایش هوا محیط زیست استان نیز از راه اندازی سیستم سنجش آلودگی هوا در استان یزد خبر داد وگفت:دستگاه های سنجش ذرات کمتر از 2.5 میکرون درایستگاه های اردکان ، میبد ، بافق و مهریز نصب و راه اندازی شده اند.

وی افزود:این دستگاه به صورت 24 ساعته بر اساس روش های استاندارد و بین المللی ، پایش و سنجش کیفیت هوا را انجام می دهند. 

درفصل های بهار و زمستان، معمولا به دلیل تغییرات فصلی و همچنین مسئله وارونگی دما شاهد بیشترین میزان آلودگی هستیم که در 9 ماه سال جاری آلودگی هوا در یزد 27 روز گزارش شده که در9 ماهه مشابه سال 95 ، 94 به ترتیب 29 روز و 44 روز شاهد آلودگی هوا بوده ایم که نسبتا شاهد کاهش میزان تعداد روزهای آلوده هستیم.

اخیرا برای شفاف سازی و ارائه اطلاعات دقیق تر و در زمان مناسب به مردم ، سامانه آنلاین مشاهده وضعیت کیفیت هوا، در سطح کشور و استان یزد نیز راه اندازی گردیده است تا مردم درهرکجا که هستند بتوانند وضعیت کیفی هوای شهر را مشاهده کنند ادرس این سامانه Aqms.doe.ir ،سنجش آلودگی هوای یزد،می باشد ضمن اینکه جهت راحتی کار ودسترسی سریعتر اپلیکیشنی تحت عنوان پایش کیفی هوای کشور برای گوشی های اندورید طراحی شده که مردم عزیز میتوانند با دانلود این اپلیکیشن از برنامه بازار ،وضعیت کیفی هوای استان وبه تفکیک هر شهرستان مطلع وآگاه شوند.

در روز هوای پاک تعدادی از دوستداران طبیعت ومحیط زیست بذر بادام کوهی را در منطقه کوهستانی شیرکوه کاشت کردند تا شاهدهوایی پاک و آسمانی آبی در استان باشند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی و گسترش فضای سبز ، موثرترین راهکار کاهش آلودگی هوااست.

انتهای پیام/ ی

تلاش برای کاهش آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار