رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران در یزد:

تغییرات جمعیتی یکی از مهمترین معضلات بهداشت محیط در ایران است

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران گفت :برطرف کردن مشکلات بهداشت محیط مستلزم همکاری و همراهی مستمر وزارتخانه ها و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  علیرضا مصداقی نیا رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران با بیان اینکه سالانه ۳۳ هزار نفر در کشور به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند گفت: سرمایه گذاری در بخش توسعه بهداشت محیط،کاهش هزینه‌ های درمان را در بر دارد.

مصداقی نیا امروز سه شنبه 7.آذرماه در دومین همایش بین‌المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار که با حضور اندیشمندان برجسته کشوری در حوزه بهداشت محیط به میزبانی استان یزد برگزاری شد، اظهار داشت: تغییرات جمعیتی یکی از مهمترین معضلات بهداشت محیط در ایران است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته جمعیت شهری ایران 30 درصد و جمعیت روستایی 70 درصد بوده است، افزود: متأسفانه در حال حاضر به دلیل تأثیرپذیری غلط، این تعادل معکوس شده و بستر بسیاری از مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را ایجاد کرده است.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران توجه بیش از پیش به مدیریت مصرف غذایی و فرهنگ حاکم بر تولید انواع مواد غذایی را از جمله ضرورت‌های اجرایی در حوزه مدیریت و تأمین بهداشت فردی و بهداشت محیط دانست و بیان کرد: مسئولان امر باید بدانند که سرمایه گذاری برای توسعه بهداشت محیط، منجر به کاهش هزینه‌های درمان در جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور سالانه 33 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند، گفت: کاهش مساحت جنگل و آلودگی هوا از دیگر معضلات ایران در حوزه مدیریت بهداشت فردی و تأمین بهداشت محیط است.

مصداقی نیا خاطر نشان کرد: جنگل زدایی از دیگر معضلات در حوزه بهداشت محیط است و در 30 سال گذشته تا کنون باعث شده است که مساحت جنگل‌های ایران تا 50 درصد کاهش یابد.

رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران با بیان اینکه متأسفانه علی‌رغم تدوین برنامه‌های مدون در حوزه حفظ بهداشت محیط، قوانین، آن گونه که باید و شاید اجرا نمی‌شود، تصریح کرد: در ماده پنجم برنامه پنجم توسعه در مورد برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی این موضوع گنجانده شده است که باید نسبت به اجرایی کردن این سیاست ها اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بهداشت محیط در شهرهای شمالی ایران دارای وضعیتی نامطلوب است، اظهار کرد: برطرف کردن مشکلات بهداشت محیط مستلزم همکاری و همراهی مستمر وزارتخانه ها و دست‌اندرکاران دستگاه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ی

برخورد با آلاینده‌های زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار