ناآگاهی از قوانین مهمترین مشکل واحد‌های صنعتی در بخش مالیاتی

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: آشنا نبودن صاحبان صنایع با قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها مهمترین مشکل واحد‌های صنعتی در بخش مالیاتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در کارگروه رفع موانع و مشکلات مالیاتی واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: از مهمترین رسالت‌های دستگاه‌های اجرایی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی است و در این زمینه تعامل و هماهنگی مناسبی در استان ایجاد شده است.

وی، مهمترین مشکل واحد‌های صنعتی در بخش مالیاتی را آشنا نبودن صاحبان صنایع با قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها دانست و تصریح کرد: برای رفع این مشکلات و افزایش آگاهی‌ها از قوانین مالیاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی در دستورکار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و اداره کل امورمالیاتی استان قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، خواستار استفاده مدیران واحد‌های صنعتی از مشاوران مالیاتی شد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از مشکلات صنایع در مباحث مالیاتی مربوط به آگاه نبودن آن‌ها از مقررات است، حضور مشاور مالیاتی در واحد‌های صنعتی می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به طرح مشکلات متعدد مالیاتی توسط واحد‌های صنعتی، از تشکیل کارگروه بررسی و رفع مشکلات مالیاتی واحد‌های صنعتی خبر داد و بیان کرد: این کارگروه با همکاری اداره کل امور مالیاتی فارس تشکیل و مسائل و مشکلات مالیاتی در آن بررسی و رسیدگی می‌شود.

محسن کاویانی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه رویکرد اصلی این اداره کل ایجاد تعامل با واحد‌های صنعتی به منظور رفع مشکلات آنان است، اضافه کرد: قوانین مالیاتی قوانین پیچیده‌ای است که واحد‌های صنعتی برای جلوگیری از بروز مشکلات باید این مسائل را به افراد متخصص واگذارکنند.

رفع ۹۰ درصد از مشکلات صاحبان صنایع با الزام به گرفتن و دادن فاکتور

وی، داشتن دفاتر قانونی، ثبت صحیح دفاتر، داشتن اسناد و مدارک و تسلیم به موقع اظهارنامه عملکرد را از اصول مهم بررسی و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی برشمرد و گفت: در زمینه مسائل مربوط به مالیات ارزش افزوده اگر صاحبان صنایع هنگام خرید مواد اولیه و نیز فروش محصولات ملزم به گرفتن و دادن فاکتور شوند افزون بر ۹۰ درصد از مشکلات آن‌ها رفع می‌شود.

کاویانی بیان کرد: معافیت مالیاتی ۵ ساله برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی برخوردار و معافیت ۱۳ ساله واحد‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی غیربرخوردار اعمال می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس تصریح کرد: اعمال این معافیت‌ها مستلزم رعایت برخی شرایط و قوانین و مقررات است و تاکنون تعدادی از واحد‌های صنعتی نیز از این معافیت‌ها بهره‌مند شده اند.

مدیرکل امورمالیاتی فارس درخصوص بخشودگی جرائم مالیاتی صنعتگران افزود: چنانچه فعالان صنعتی تا تاریخ ۲۵ اسفند امسال نسبت به پرداخت مبالغ کل بدهی‌های مالیاتی خود اقدام کنند جرائم مالیاتی آن‌ها بخشیده می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار