جعفری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اساتید؛ حلقه مفقوده ارتباط دانشگاه با صنعت

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: اساتید تاثیر به سزایی در استحکام ارتباط دانشگاه و صنعت دارند زیرا دانشجویان بوسیله آنها به بازار کار وارد می‌شوند.

اساتید؛ حلقه مفقوده در ارتباط میان صنعت و دانشگاهعلی اصغر جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: دانشگاه‌ها باید برای تقویت صنعت بیش از گذشته فعال باشند زیرا نقش مهمی در گسترش و حرکت رو به جلوی صنعت دارند.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد ارتباط خوب دانشگاه‌ها بوده‌ایم اما این پیوند می تواند محکم‌تر باشد.

عضو انجمن آکوستیک و ارتعاشات با بیان اینکه دانشگاه مملو از دانشجویانی است که با انگیزه و جوان هستند، اضافه کرد: اساتید تاثیر به سزایی در استحکام ارتباط دانشگاه و صنعت دارند چرا که دانشگاه فرصت مناسبی فراهم می‌آورد تا دانشجویان از طریق اساتید برای کسب تجربه به بازار کار و حوزه صنعت ورود پیدا کنند؛ این مهم با هدف گذاری مسئولان ذیربط محقق می‌شود.

نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال

وی در خصوص نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد مشاغل عنوان کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان از طریق ارائه خدماتی مثل  معاف از مالیات بودن در چندسال ابتدای کار و تسهیل شرایط آن توانسته‌اند فعالیت های مثبتی در صنعت داشته باشند، بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بلافاصله با جذب در این شرکت‌ها توانسته‌اند از آموخته خود استفاده کنند که نتیجه آن افزایش اشتغال جوانان  و. بهبود چرخه صنعت  در کشور است.

جعفری یادآور شد: برگزاری کنفرانس‌ها در موضوعات مختلف و هم اندیشی اساتید و متخصصان صنایع در حوزه های تخصصی باعث می‌شود تا تعامل خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود که نتیجه آن ارائه و آنالیز مقالات معتبر و جدید روز دنیا و بحث و هم اندیشی برای بهتر شدن در هر حوزه تخصصی است که در مجموع می تواند تجربیات ارزشمند دانشگاه را برای تولید و گسترش صنعت توسعه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار