غلامی مطرح کرد:

آمار بیکاری ایران در مقایسه با دیگر کشورها بد نیست/ برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجویان دانشگاه نظری

آمار بیکاری ایران در مقایسه با دیگر کشورها بد نیست/ برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجویان دانشگاه نظریوزیر علوم گفت: آمار بیکاری ایران در مقایسه با سایر کشورها بد نیست اما خوشبختانه کشورمان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های کشور کار ساماندهی آموزش عالی بر عهده وزارت علوم است، برنامه ریزی‌های خوبی برای رفع  مشکل بیکاری دانشجویان دانشگاه‌های نظری در نظر گرفته شده است که در این راستا مهارت آموزی جزء اولویت‌های ویژه وزارت علوم است.

 وی ادامه داد: توسعه 2 دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای از اولویت‌های اصلی وزارت علوم محسوب می‌شود زیرا هر 2 از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعلی در زمینه مهارت آموزی برخوردار هستند و در شرایط فعلی برنامه ریزی خوبی برای ساماندهی آموزی عالی در کشور دارند و این تکلیف بر عهده وزارت علوم است.

 غلامی با اشاره به اینکه اشتغال زایی دانشجویان دوره‌های مهارتی در مقایسه با دیگر دوره‌ها که مدارس سنتی ارائه می‌دهند بسیار بالا است، افزود: انتظار می‌رود که فارغ التحصیلان دوره‌های مهارتی اقدام به کارآفرینی و اشتغال زایی کنند که همگی این موارد به نوع آموزش‌ها بستگی دارد.

 وزیر علوم با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور وجود دارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود که دانشجویان دوره‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای بعد از تحصیل در شغلی مشغول به فعالیت شوند و یا در یک حوزه‌ای اقدام به کارآفرینی کنند.

 وی ادامه داد: بر اساس یک طرح، دانشجویان دانشگاه‌های نظری دوره‌های مهارتی را در زمینه آشنایی با کاربرد عملی رشته‌ و اشتغال زایی پس از فارغ التحصیلی دیده که خوشبختانه این طرح با موفقیت در حال اجرا است.

 غلامی با بیان اینکه پرداختن به آموزش‌های تحصیلی در دانشگاه‌های نظری یک طرح محسوب می‌شود و انتظار می‌رود که این دانشجویان بعد از فارق‌التحصیلی مشغول به کار شوند، تاکید کرد: برخی از فارق‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی در بخش‌های خصوصی و دولتی به کار گرفته می‌شوند که به نظرم این افراد باید در حوزه‌های مرتبط به تحصیلشان مشغول به کار شوند و برای این کار باید زمینه‌های لازم را در کشور ایجاد کنیم.

آغاز طرح مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه علامه طباطبایی

 وی ادامه داد: طرح مهارت آموزی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه علامه طباطبایی با موفقیت آغاز شده است و من امیدوارم در سایر دانشگاه‌های دولتی این کار گسترش پیدا کند.

 وزیر علوم با بیان اینکه توسعه مهارت‌ها و مهارت آموزی در سایر رشته‌های تحصیلی باید انجام شود، ادامه داد: آمار بیکاری ایران در مقایسه با سایر کشورها بد نیست و خوشبختانه کشورمان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و ما باید بر اساس علم و دانش نیروهای توانمند را تربیت کنیم.

 وی یادآور شد: توسعه دستاوردها یکی از برنامه‌های مهم وزارت علوم محسوب می‌شود و با امید به آینده باید به گردش چرخ‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور در راستای شکوفایی هر چه بیشتر سرعت دهیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار