وجود حدود 100 پروژه ی ورزشی نیمه تمام در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از وجود حدود 100 پروژه ی ورزشی نیمه تمام در این استان با پیشرفت بالای 50 درصد خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه ها نیازمند حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی به طراحی سند توسعه ورزش قهرمانی و همگانی استان در سال 93 اشاره کرد و اظهار داشت: با اتفاق خوبی که در سال 93 به همت استانداری، اداره کل ورزش استان و زحمات مدیرکل وقت جناب محمودی نیا، رخ داد این سند آماده شد.

وی با بیان اینکه گاهی در اجرای یک سند یکسری اشکالات یا مشکلات پیش می آید و یا وقفه هایی ایجاد می شود، افزود: از زمانی که این سعادت نصیبم شد تا در این عرصه در خدمت جامعه ی ورزش استان باشم با همتی که در خود اداره کل بود، تمام موارد، مشکلات و آسیب های این سند شناسایی و سعی بر این شد تا سند تکمیل تر شود.

امیری خراسانی تصریح کرد: مسئله ی اصلی این تکمیل، کار در بحث اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 8 منطقه در بحث اقتصاد مقاومتی داریم ، یادآور شد: ما تقسیم بندی هایمان را بر اساس همین 8 منطقه و استفاده بهینه از معین های اقتصادی انجام داده ایم تا چه در بحث ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی نقششان پررنگ تر شود و اتفاقات خوبی در این راستا بیفتد.

امیری خراسانی با اعلام اینکه بر این اساس سه مرحله ی بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای ورزش قهرمانی استان برنامه ریزی شد، گفت: برای مرحله ی بلند مدت، استعداد سنجی، استعدادیابی و المپیاد کرمانیان با محوریت آموزش و پرورش برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه هرساله آموزش و پرورش المپیاد مدارس و ما المپیاد کرمانیان را برگزار می کردیم، افزود: شاید نزدیک به 90 درصد شرکت کنندگان یکی بودند بنابراین از امسال در تفاهم نامه ای که داریم المپیاد مدارس و المپیاد کرمانیان در قالب یک المپیاد با همکاری دو ارگان با صرفه جویی های مناسب و بهره وری های بهتر برگزار می شود.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه قلعه گنج پایلوت اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: برنامه ریزی مناسبی در این خصوص انجام شد که یکی از اینها برگزاری تور ملی دوچرخه سواری بعد از 8 سال وقفه با حضور 15 استان در قلعه گنج بود، آن هم جایی که شاید تاکنون مسابقات استانی رو هم میزبانی نکرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد: با بحث ورود معین های اقتصادی و هدفمند کردن هزینه کرد های ورزشیشان بتوانیم به شور و نشاط اجتماعی که یکی از اهداف ورزش های همگانی و سلامتی در سطح استان است، دست یابیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از وجود حدود 100 پروژه ی ورزشی نیمه تمام در استان

با پیشرفت بالای 50  درصد پیشرفت خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه ها نیازمند حداقل 50 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

امیری خراسانی با تأکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل و ابلاغی هیئت دولت انجام هرگونه پروژه ی جدید در هر زمینه ای ممنوع است، افزود: تنها راهکار فعلی برای انجام پروژه های ورزشی در سراسر استان این است، به همت خود شهرداری ها، شورای شهر یا خیران، این پروژه ها احداث و به پیشرفت 20، 30 یا 40 درصدی برسند، سپس اینها به اداره کل ورزش منتقل شوند تا ما با توجه به رایزنی هایی که انجام می دهیم بتوانیم جذب اعتبار کنیم و بتوانیم پروژه نیمه تمام را به مرحله ی پایانی برسانیم.

وی یکی از اهداف اصلی سند توسعه ورزش قهرمانی و همگانی را هدفمند کردن بودجه های ورزشی (خارج از اعتبارات دولتی و ورزش و جوانان) و تزریق مناسب آن به ورزش دانست و تصریح کرد: ما بنگاه های اقتصادی خیلی خوبی در سطح استان داریم، طوری که شاید به جرأت بتوان گفت، شمال غربی استان کرمان از بحث بنگاه های اقتصادی و بحث ورزش غنی است.

امیری خراسانی صنایع مس، گل گهر و جهاد نصر و ... را برخی از این بنگاه های اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: رویکرد خوبی که صنایع مس پیدا کرده این است، برای ساخت سالن های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی در روستاها کمک می کند که این در افزایش سرانه فضای ورزشی و شرکت کنندگان به ویژه در سنین مختلف موثر است.

وی گفت: متأسفانه درصد عظیمی از بودجه های هزینه ای که برای رشته های ورزشی می آید، بیشتر برای فوتبال آقایان هست، این در حالیست که تجربه نشان داده این بخش به تناسب بقیه ی رشته ها خروجی نداشته است.

امیری خراسانی از بنگاه های اقتصادی که برای ورزش هزینه و دلسوزی می کنند، خواست: این هزینه های ورزشی را با همکاری اداره کل ورزش و جوانان هدفمند کنند تا قهرمانان همه ی رشته های ورزشی از این حمایت ها بهره مند شوند.

وی افزود: البته بحث فرهنگ سازی این کار را آغاز و جلساتی هم با بنگاه های اقتصادی برگزار شده است و ما تمام تلاشمان را می کنیم تا حق به حقدار برسد و تمام رشته های دیار کریمان از این فرصت استفاده کنند.

امیری خراسانی در بخش دیگری ازسخنانش به کلنگ زنی زمین چمن شورای لطف آباد از توابع شهرستان انار اشاره و تصریح کرد: کلنگ زنی در سال های گذشته صورت گرفته و قرار بوده از طریق خودیاری زیرسازی های اولیه ی آن توسط خیران انجام شود، سپس هر وقت این کار به اتمام رسید اعلام کنند تا بقیه ی کارهایش انجام شود.

وی به جلسه ی خود با فرماندار جدید شهرستان انار در روز شنبه اشاره کرد و یادآور شد: در این نشست مقرر شد، مسئولان محلی را دعوت کنند تا بر اساس صورت جلسه، دوستان امضا کنند هر وقت زیرساخت انجام  شد، اعلام شود تا بلافاصله کار نهایی صورت پذیرد.

امیری خراسانی قول مساعد دارد در صورتی که تا یک ماه آینده زیرسازی انجام شود، تا قبل از سال کارهای تکمیلی این طرج انجام می شود.

انتهای پیام/ب

طرح های نیمه تمام ورزشی در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار