حمید روحانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

امام(ره) اهل سازش و کرنش نبودند/مردم در آشوب‌های اخیر دست رد به سینه فتنه گران زدند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت:از مردم سپاسگزاریم که در برابر فتنه اخیر ایستادگی کردند و دست رد به سینه فتنه گران زدند.

امام(ره) اهل سازش و کرنش نبودند/مردم در آشوب‌های اخیر دست رد به سینه فتنه گران زدندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: سه عامل رهبری،‌ مکتب و ملت در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی اساسی و ریشه‌ای داشتند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ فقها و رجال سیاسی بسیاری داشتیم که در راه دفاع از وطن تلاش‌هایی کردند اما هیچ‌کدام نتوانستند مانند امام (ره) تحولی عظیم به وجود بیاورند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل گفت: اولین ویژگی که در سرنوشت انقلاب اسلامی نقشی اساسی داشت این بود که امام(ره) از منیت و کیش شخصیتی بیزاری جسته و یکپارچه خدایی بود.

روحانی با تاکید بر اینکه مسائل نفسانی و قدرت طلبی در قاموس امام راحل معنایی نداشت، گفت: کسانی که گرفتار نفسانیت هستند و شهوت مقام معظم رهبری و قدرت آنها را اسیر کرده است نمی‌توانند برای کشور قدمی بردارند.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی دیگر امام شناخت ایشان نسبت به اسلام در همه ابعاد بود، بیان کرد: امام راحل فقیه، عارف، سیاست‌مدار و عالم به مسائل روز بود و جامعیت ایشان نقش مهمی داشت.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ویژگی دیگر امام خمینی(ره) را بصیرت و آگاهی ایشان دانست و اضافه کرد: امام آگاه و عالم به زمان بود به همین دلیل هرگز دچار لغزش و خطا نشد.

روحانی تصریح کرد: در تاریخ دیده‌ایم بعضی از افرادی که به ظاهر عارف بودند اما چون بصیرت و آگاهی سیاسی لازم را نداشتند چگونه دچار لغزش و خطا شددند امام(ره) به دلیل بصیرت و آگاهی ریشه‌ای و عمیقی که داشتند از هر خطا مصون ماندند.

وی ادامه داد: امام راحل صاحب تفکر و  تعقل بودند و هر سخنی که می‌گفتند ساعتها فکر و تامل به همراه داشت. امام راحل آشتی ناپذیر بودند یعنی اصل سازش و کرنش نبودند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امام(ره) به درستی دریافتند بودند که سازش و مذاکره با دشمنان موجب لغزش و خطا خواهد بود و کشور را به ورطه سقوط می‌کشاند، گفت: دشمنی که در صدد نابودی اسلام است نمی‌تواند با مذاکره دست از توطئه بردارد.

روحانی اظهار کرد: در گذشته‌ها دیدیم که سیاست مداران و رجال مملکتی ما به دلیل همین لغزش که با دشمن مذاکره می‌کردند و از در سازش وارد می‌شدند چه آسیب‌هایی به کشور و مردم رساندند و هیچ‌گاه نتوانستند قدمی برای کشور بردارند و آن را از خطرهایی که تهدیدش می‌کرد، نجات دهند.

وی گفت: ویژگی دیگر امام(ره) جریان شناسی و دشمن شناسی بود ایشان روزی خطر آمریکا را بیان کردند که بسیاری از رجال سیاسی کشور بر این باور بودند که ما باید با آمریکا کنار بیاییم و آمریکا طرفدار حقوق بشر و آزادی است. امام راحل در همان روز آمریکا را شناختند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: امام راحل روزی علیه شاه اعلام خطر کردند که بسیاری فکر می‌کردند اگر شاه نباشد ایران از هم می‌پاشد و تجزیه می‌شود.

روحانی تصریح کرد: امام(ره) روزی خطر اسرائیل را اعلام کردند که بسیاری از روشنفکران برای غاصبان فلسطین مقاله ستایش آمیز می‌نوشتند؛ بزرگترین ویژگی امام (ره) تکیه ایشان به ملت بود و نهضت را با اتکای به ملت آغاز کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با مردم صداقت داشتند، گفت: امام (ره) تا روز آخر با مردم همراه بود و راهش را از آنان جدا نکرد ویژگی دیگر ایشان بلند همتی است.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه عده‌ای به امام(ره) گفتند شما حریف آمریکا نمی‌شوید و نمی‌توانید با او مقابله کنید اما امام(ره) فرمودند ما می‌توانیم ادامه داد: برخی به امام(ره) گفتند شما حریف شاه نمی‌شوید، ابر قدرتها پشتیبان شاه هستند امام فرمودند ما می‌توانیم و دیدیم که چگونه نظام شاهنشاهی را منقرض و دستبیگانگان را از این کشور کوتاه کرد.

 روحانی با تاکید بر اینکه توسعه، پیشرفت و رفع مشکلات با اجرای خط امام(ره) قابل حل است گفت: با اجرای خط امام می‌توان مملکت را از تباهی،‌ عقب ماندگی و مشکلات نجات داد.

 وی افزود: ملت ایران روزی می‌تواند مشکلات معیشتی، بیکاری و تورم را حل کند که پیرو خط امام  و انقلابی باشد. روزی  که از انقلاب دوری کنیم آن روزِ بدبختی ما خواهد بود.

 رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اضافه کرد: خود باختگان و تسلیم طلبانی که از روز پیروزی انقلاب  تا امروز مشغول کار شکنی هستند و در مراکز کلیدی نفوذ می‌کنند و چوب لای چرخ انقلاب می‌گذارند، نمی‌خواهند انقلاب مشکلات را حل کند.

 روحانی ادامه داد: در گذشته اسلام اسیر دست یزیدی‌ها،‌ امویان و عباسی‌ها بود و نگذاشتند اسلام رونق پیدا کند امروز هم کشور اسیر مشتی لیبرالیست‌های خود باخته و سازش‌کاران واداده است که نمی‌گذارند انقلاب آرمان‌های اسلام را پیاده و مشکلات را حل کند.

 وی تاکید کرد: امروز بیکاری، مشکلات اقتصادی و فساد و فحشا زیر سر تسلیم طلبانی است که با نقشه‌ها و نیرنگ‌ها تلاش می‌کنند انقلاب را به شکست بکشانند و راه سازش با آمریکا را مهیا کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: اینها با کمال پررویی می‌گویند انقلاب برای مردم چه کرد این شما هستید که نمی‌گذارید انقلاب برای مردم کاری بکند و با کارشکنی‌هایتان زمینه را برای برگشت استکبار جهانی فراهم می‌کنید.

روحانی ادامه داد: اگر در این کشور پیشرفت علمی و اختراعی انجام شده است به برکت  نیروهای حزب‌الهی بوده است؛ یکی از روشن فکر مآبان تسلیم طلب اخیرا گفته باید امیدوار بود که انقلاب از ایران رخت بربندد و زمینه برای اصلاحات فراهم شود به او می‌گویم که انقلاب اسلامی ریشه در اسلام دارد تا روزی که اسلام هست انقلاب اسلامی هم پابرجاست.

وی گفت: در طول 200 سال گذشته شما تسلیم طلبان که زبان آمریکا و انگلیس را به دهن داشتید در این کشور چه کردید جز اینکه مملکت را فروختید و کشور را به تباهی کشاندید و دار و ندار ملت را به تاراج دادید.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصلاحات در این کشور چه خدمتی به مردم کرده است؟ ادامه داد: آیا در طول این 40 سال جز حرف زدن، شعار دادن و دروغ گفتن برای مردم کار دیگری انجام داده‌اید؟ کاری اگر در کشور انجام شده از طرف نیروهای حزب‌الهی بوده است.

روحانی با بیان اینکه جنگ را حزب‌الهی ‌ها اداره کردند و اجازه ندادند کشور تجزیه شوند، افزود: حزب‌الهی‌ها در مقابل تحریم‌ها ایستادند و فداکاری کردند از نظر علمی حزب‌الهی‌ها و انقلابی‌ها بودند که کشور را پیش بردند.

وی تاکید کرد: ملت ایران باید بداند که دست لیبرالیست‌ها و سازش‌کارها از کشور کوتاه نشود برای مردم هیچ قدمی نمی‌توان برداشت. زمانی می‌توانیم مشکل اقتصادی را حل کنیم و با گرانی، تورم و بیکاری مبارزه کنیم که لیبرالیست‌ها چوب لای چرخ نگذارند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امروز لیبرالیست‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند دیگر استقلال پوچ است و افسوس می‌خورند چرا ایران در اشغال ابرقدرت‌ها نیست و اگر در اشغال ابرقدرتها بودیم پیشرفت می‌کردیم و حداقل زبان خارجی یاد می‌گرفتیم؛ ببینید اینها تا چه حدی می‌خواهند کشور را به ورطه سقوط بکشانند.

روحانی با بیان اینکه لیبرالیستها می‌خواهند ملت را به بی غیرتی و بی تفاوتی بکشانند، گفت: رهبر معظم انقلاب اگر 5 محور انقلابی بودن و عمل کردن را بیان فرمودند برای این بود که می‌دانند جز از راه انقلاب نمی‌توان کشور را نجات داد.

وی اضافه کرد: اینکه امام راحل فرمودند تا من هستم نخواهم گذاشت لیبرالیست‌ها بر کشور مسلط شوند برای این بود که ایشان خطر لیبرالیستی را درک می‌کردند و می‌دانستند اینها به اسم کشور و مردم به ملت و استقلال ضربه می‌زنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه بزرگترین خطر امروز کشور آمریکا،‌انگلیس و صهیونیست‌ها نیستند، ادامه داد: اینها ناچیزتر از آنند که بتوانند به انقلاب ما صدمه بزنند و به تعبیر امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

روحانی اضافه کرد: خطری که انقلاب را تهدید می‌کند فریب‌کارانی هستند که سعی می‌کنند نظریات و منویات رهبری را با ترفندها و نقشه‌هایشان نادیده بگیرند و تلاش می‌کنند رهبری را به نحوی کنار بزنند و با خیال خام خودشان به اصطلاح می‌خواهند در امامت و ولایت را ببندند.

وی با بیان اینکه خطری که امروز کشور را تهدید می‌کند اجرای سند 2030 است، افزود: می‌خواهند نقشه 150 ساله فراماسون‌ها را اجرا کنند و با این برنامه 2030 در صددند ملت ایران را از اسلام دور کنند و آرمان‌ها اسلامی را کنار بزنند و فرهنگ منحط غربی را که ذلت و بدبختی می‌آورد در کشور حاکم سازند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: خطر اساسی برای کشور رفاه طلبانی هستند که با اشرافی‌گری، تجملات و حقوق‌های نجومی تلاش می‌کنند کشور را به ورطه سقوط بکشانند و با اشرافی‌گری ملت را از انقلاب دور کنند.

روحانی افزود: بزرگترین خطر لیبرالیست‌ها و تسلیم طلبانی هستند که نمی‌گذارند آرمان‌های انقلاب اسلامی به ثمر برسد؛‌ آنهایی هستند که با برجام، 2030 و با اینگونه نقشه‌ها تلاش دارند اسلام،‌انقلاب، رهبر و ملت را به روز سیاه بنشانند.

وی تاکید کرد: بزرگترین خطر برای ملت آنهایی هستند که به فکر ملت نیستند وعده‌های دروغ و بیجا می‌دهند،‌ دائما از خود،‌ پیشرفت و توسعه حرف می‌زنند اما در عمل به فکر مردم نیستند انسان‌های اشرافی،‌ قدرت طلب و کسانی که حقوق نجومی می‌دهند و می‌گیرند نمی‌توانند به ملت خدمت کنند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: آنها مملکت را  به سمت ورشکستگی بردند و کار را به جایی کشاندند که بسیاری از مردم قدرت خرید مایحتاج روزانه خود را ندارند، گرانی، تورم و بیکاری کمر مردم را خم کرده است.

روحانی با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور کنار زدن لیبرالیست‌ها و سازش کاران از مراکز نفوذ است، بیان کرد: اگر امروز دستگاه قضا به وظایف خود نمی‌تواند به درستی عمل کند،‌ اگر مجلس شورای اسلامی رسالت اصلی خود را از دست داده است و فساد مملکت را گرفته زیر سر لیبرالیست‌ها است.

وی گفت: ما باید با سازش‌کاران،‌ لیبرالیست‌ها و آنهایی که زبان آمریکا را بر دهن دارند مبارزه‌ای اساسی کنیم  همانگونه که امام(ره) دشمنان را شناختند ما هم باید دشمنان خودمان را به درستی بشناسیم. اگر بتوانیم به وظیفه اسلامی خودمان به درستی عمل کنیم خط امام و رهبری را دنبال کنیم قطعا قادر خواهیم بود به ملتمان خدمات شایانی کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: از مردم سپاسگزاریم که در برابر فتنه اخیر ایستادگی کردند و دست رد به سینه فتنه گران زدند و با کوبیدن مشتی آهنین بر دهان آمریکا نشان دادند که ملت آگاهی و بصیرت دارد و انقلابی می‌ماند.

 انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار