با مخترعین ایرانی؛

تولید دارو‌های دانش بنیان برای درمان میگرن، بی‌خوابی و درد مفاصل

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دارو‌های دانش بنیان برای بار اول در کشور شده است.

موفقیت جوانان ایرانی در تولید دارو‌های دانش بنیان/تولید دارو‌های مفید برای بار اول در کشور به کمک شرکت‌های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛  شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از مهمترین دستاوردهای حوزه‌ علم و فناوری ایران تولید داروهای مناسب و تولید داروهای پزشکی در حوزه‌های مختلف است در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید داروهایی بر پایه دانش بنیان کرده‌اند.  برخی از این داروها برای بار اول در کشور تولید شده‌اند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص داروهای دانش‌بنیان تولید شده در این شرکت، گفت: 5 دارو از سوی شرکت ما تولید شده است و یکی از آن داروها برای بار اول و به کمک فناوری‌هایی جدید تولید شده است.

تولید قطره زنجبیل برای درمان دردهای مفصلی

وی در رابطه با ویژگی‌های این داروهای دانش بنیان اظهار کرد: شرکت ما برای درمان بیماران، 2 شربت دارویی بر پایه عسل تولید کرده‌ است که ضد سرفه و درمان کننده بیماری سرماخوردگی است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه قطره زنجبیل چند کاره را تولید کرده‌اند، گفت: یکی از داروهایی که شرکت ما اقدام به تولید آن کرده است قطره زنجبیلی است که با 2 کاربرد خوراکی و موضعی تولید شده است و برای درمان دردهای مفاصلی به کار می‌رود یعنی هم می‌توان آن را خورد و هم می‌توان نقطه‌ای که دچار درد شده را به کمک آن ماساژ داد و تاثیر مثبت آن‌را پس از گذشت مدتی مشاهده کرد.

تولید قطره گیاهی جوی دو سر برای تنظیم خواب

وی با تصریح اینکه این شرکت دانش بنیان برای اولین بار یک قطره‌ با بهره گیری از مواد خوراکی تولید کرده است،عنوان کرد: قطره گیاه جوی دو سر را تولید کرده‌ایم که تنظیم کننده خواب و آرامش بخش است و تا به حال هیچ شرکتی موفق به تولید آن نشده است.

مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه شرکتش موفق به تولید دستگاه داروسازی شده است، گفت: موفق به تولید دارویی به شکل قلم  شدیم که برای درمان موضعی بیماری میگرن به کار می‌رود و عوارض داروهای خوراکی را هم ندارد؛ موضوع قابل توجه این است که شرکت ما  موفق به تولید دستگاه پر کننده این قلم دارویی شده است و به دنبال این هستیم که بتوانیم این دستگاه را هم در حوزه دانش بنیان وارد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار