انتقاد شدید «دوستم» از نهادهای امنیتی افغانستان

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله خونین روز گذشته در کابل، نهادهای امنیتی این کشور را به غلفت و سهل انگاری متهم کرد.

انتقاد شدید «دوستم» از نهادهای امنیتی افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله خونین روز گذشته در کابل، نهادهای امنیتی این کشور را به غلفت و سهل انگاری متهم کرد.

دفتر مطبوعاتی جنرال دوستم در بیانیه ای حمله تروریستی روز شنبه (7 دلو) در چهارراهی صدارت شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.

دوستم گفته است: «من اندوه و درد شما را درک می‌کنم و تأسف می‌خورم که بر اثر غفلت و عدم رسیدگی درست و سازمان یافته نهادهای امنیتی به وظایفشان و کم‌کاری نهادهای کشفی، دشمن توانایی آن را می یابد که در پشت دروازه‌های وزارت داخله نفوذ کرده و در آنجا مردم و نیروهای امنیتی را آماج حمله قرار دهد.»

وی در این بیانیه تاکید کرده است که هر زمانی که فرصت بازگشت به افغانستان را پیدا کند، انتقام خون شهدای مردم افغانستان را خواهد گرفت.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه خود افزوده است: «من امیدوارم که مسئولان امور و از جمله زعامت کشور به این مساله عطف توجه کرده و با گماشتن افراد مدبر و مسلکی و تحصیل یافته در نهاد های امنیتی و کشف، به این مشکل پایان دهد تا دیگر هموطنان ما قربانی امیال شیطانی تروریست ها نگردند.»

قابل ذکر است که وزارت صحت عامه‌ افغانستان با بیان آخرین آمار شمار قربانیان حمله انتحاری روز گذشته  در کابل اعلام کرد که که در انفجار کابل ۹۵ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار ظهر روز گذشته در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده  به وقوع پیوسته است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار