علت شاد بودن مردم در هوای برفی چیست؟

اقلیم های مختلف آب و هوایی می توانند افراد جامعه را عصبانی، خوشحال، مهربان یا خشن کنند.

امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به خوشحالی مردم بر اثر بارش برف امروز، گفت: اصولا یکی از نظریه های جامعه شناسی، مکتب جغرافیایی و تاثیر این مکتب بر روحیه مردم جامعه در شرایط مختلف است.

وی در ادامه بیان کرد: جامعه شناسان معتقد هستند شرایط آب و هوایی و جغرافیایی هر شهرباعث می شود، افراد هر منطقه دیدگاه و باورهای متفاوتی نسبت به شهرهای دیگر داشته باشند.

قرائی‌مقدم با اشاره به تاثیر بارش برف و باران بر روحیات و خلق و خوی مردم در شهرها گفت: بارش برف و باران که از نعمت های الهی است، بر تقویت روحیه مردم و همچنین بهبود عملکرد آنها در انجام کارهای مختلف موثر است.

وی افزود: تاثیر تغییرات اقلیمی بر خلقیات افراد موضوعی است که جامعه شناسان و روانشناسان  عقاید و نظر نسبتاً مشابهی درباره آن دارند و در واقع تغییرات جغرافیایی منجر به تغییر خصوصیات رفتاری افراد در جامعه می‌شود.

این جامعه شناس اظهار کرد: اقلیم های مختلف آب و هوایی می توانند افراد جامعه را عصبانی، خوشحال، مهربان یا خشن کنند وبراساس همین است که جامعه‌شناسان و کارشناسان از تاثیر اقلیم‌های مختلف بر روحیات افراد صحبت می‌ کنند.

تاثیر رنگ سفید بر روحیه افراد

 بهنازعطاری روانشناس و مشاور خانواده با توجه به اتفاقات تلخ اخیر که بر روحیه افراد جامعه تاثیر گذاشته بود، گفت: زلزله، آتش سوزی سانچی و اتفاقات دیگر تاثیر بدی روی مردم داشت اما بارش برف در برخی نقاط باعث خوشحالی آنها شد.

عطاری با تاکید بر تاثیر رنگ سفید بر روحیه افراد گفت: رنگ سفید، رنگی خنثی و رنگ آرامش است که بعد از این همه سیاهی و خاکستری حالا شاهد سفیدپوش شدن خیابان ها هستیم.

این کارشناس روانشناسی با اشاره به اهمیت تاثیر سلامت روح  بر جسم گفت: زمانیکه روح آدم در سلامتی کامل به سر ببرد باعث می شود که بانشاط تر و هدفمند تر زندگی کنند.

انتهای پیام/

تاثیر برف بر روحیه انسان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار