سید افقهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

نتانیاهو با حمایت آمریکا به دنبال اجماع سازی علیه برجام است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو با هدف بازخوانی برجام ناکام خواهد ماند.

سفر نتانیاهو به مسکو اهداف دوگانه داردسید هادی سید افقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو اظهار کرد: سفر نتانیاهو  به مسکو با هدف رایزنی در مورد برجام نتیجه نخواهد داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا  افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این نیز به کشورهای اروپایی سفر کرده بود تا آنها را برای اصلاح برجام متقاعد کند و نظر مثبت آنها را برای اعمال فشارهای بیشتر علیه ایران جلب کند.

وی گفت: سفر  نتانیاهو  به مسکو باهدف بازخوانی برجام ناکام خواهد ماند چراکه بارها مقامات روس موضع دقیق و صریح خودرا در قبال این توافق مطرح کرده اند.

سید افقهی با اشاره به اینکه  نتانیاهو از این سفر  اهدافی دو گانه را دنبال می‌کند،افزود: علاوه بر بازخوانی برجام هدف دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه مربوط به  برگزاری نشست سوچی درباره سوریه است.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این است که مقامات روسی را تحت فشار قرار دهد تا آینده سوریه به نفع بشار اسد تمام نشود.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: نتانیاهو با حمایت آمریکا به دنبال اجماع سازی علیه ایران و برجام است و امکان دارد مقصد آتی سفر وی چین باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به موضع گیری قاطعانه روسیه و چین در قبال برجام و هم سویی سیاست‌های ایران  و روسیه در قبال تحولات سوریه، این سفر برای نتانیاهو هیچ دستاوردی نخواهد داشت. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: روسیه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار