نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

مشکلات ومعضلات موتورسیکلت‌هاازمهم‌ترین مشکلات ترافیکی استان است

حجت‌الاسلام‌ ذوالنورگفت:میزان مرگ‌ومیرهای حاصل از سوانح رانندگی دربین موتورسیکلت‌های قم بیشترین تعداد را درکشورشامل شده است.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور،نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس مرکز فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اظهار داشت: فرهنگ راهنمایی و رانندگی موجود در شهر قم قابل‌قبول نیست.

وی افزود: نحوه رانندگی و فرهنگ ترافیک موجود در شهر مایه سرافکندگی بوده و به‌هیچ‌وجه زیبنده شهر مقدس قم نیست، فرهنگ ترافیک و راهنمایی موجود در شهر قم مملو از حجم وسیعی از تضییع حق‌الناس است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات و معضلات مربوط به موتورسیکلت‌ها ازجمله مهم‌ترین مشکلات ترافیکی شهر قم بوده و میزان مرگ‌ومیرهای حاصل از سوانح رانندگی در بین موتورسیکلت‌های قم بیشترین تعداد را در کشور شامل شده است.

ذوالنور با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک و فرهنگ راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: ورود شهرداری قم به عرصه فرهنگ‌سازی در حیطه راهنمایی و رانندگی ورودی ضروری اما دیر هنگام بوده که باید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فرهنگ ترافیکی شهر قم را در حد شهرهای پیشرفته کشور در این زمینه ارتقا دهد.

رئیس کمیسیون هسته‌ای مجلس ادامه داد: در مسائل فرهنگی و آموزشی استمرار و استدراج از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار بوده چراکه در امور فرهنگی تکرار، استمرار و استدراج برای تأثیرگذاری در اولویت است.

وی با بیان چهار شرط مهم در فرهنگ درست ترافیکی در شهر قم ابراز کرد: قبول اشتباه بودن فرهنگ موجود، کنار گذاشتن فرهنگ ترافیکی موجود، اعتقاد به فرهنگ درست و التزام و ملتزم بودن به فرهنگ راهنمایی و رانندگی جدید و درست چهار مرحله مهم واصلی در فرهنگ ترافیک است.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: خدمت‌رسانی به مردم باید از زاویه دید درستی صورت گیرد و برنامه‌های فرهنگی انجام‌گرفته در جامعه اسلامی باید بر مبنای دین الهی و مصلحت‌های اساسی خلقت انسان و خیر و شر واقعی انسان صورت گیرد چراکه متأسفانه برخی از کارهایی که به نام فرهنگ و ورزش در جامعه اجرا می‌شود در دل خود می‌تواند انحراف و گناه را در برداشته باشد.

ذولنور با تأکید بر اهمیت سالم‌سازی فضاهای فرهنگی در جامعه تصریح کرد: باید در اجرای هر برنامه فرهنگی مراقبت‌های لازم از احتمال انحراف انسان‌ها و افراد دخیل را مدنظر قرار داد تا به‌موجب یک کار فرهنگی موجبات انحرافات بزرگ‌تری را ایجاد نکنیم و دین و بنیان خانواده فرد از بین نرود.

رئیس کمیسیون هسته‌ای مجلس با انتقاد از کمبود سرانه‌های فرهنگی و ورزشی در استان قم گفت: شهرداری قم در زمینهٔ افزایش سرانه‌های ورزشی و فرهنگی در سطح شهر قم اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده که نسبت به برخی از دستگاه‌های متولی این امور نیز برجسته‌تر بوده است.

انتهای پیام/ح

فرهنگ ترافیک و رانندگی موجود در قم زیبنده شهر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.