صدور70 پروانه کاربرد نشان استاندارد در همدان

مدیرکل استاندارد همدان گفت: در ده ماهه امسال 70 پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان همدان صادر شده است.

صدور70 پروانه کاربرد نشان استاندارد در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان در نشست صمیمی با مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان در آستانه دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه امروزه اشتغال و رکود بازار ما به تولیدات بستگی دارد و هنگامی ما می توانیم این مباحث را به راحتی پشت سر بگذاریم که بتوانیم تولید پویا و قابل رقابت در بازار هدف و داخلی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت خبرنگاران کمتر از وظیفه‌ی ما نیست، افزود: امیدواریم که خبرنگاران بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سطح استان و ملی به رونق تولیدات و استفاده مردم از کالاهای ایرانی کمک کنند.

وی افزود: رویکرد این سازمان بر اساس اسناد بالادستی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر روان‌سازی امور،‌ خدمات به موقع و تشکیل کارگروه‌های متعدد در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی است که در استان همدان خوب شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: سعی شده در کمیته اقتصاد مقاومتی و کارگروه استانداردسازی و در ذیل این کمیته از ظرفیت‌های موجود در شتاب‌بخشی فرآیند‌ها در حوزه استاندارد و در حوزه‌های مختلف و تولید بیش از پیش به این مباحث بپردازیم.

مددی به اجرای برنامه‌های نظام‌مند کوتاه‎مدت و میان‌مدت اشاره کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های اداره کل استاندارد تمرکز و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌‎ها در حوزه تولید و خدمات است.

وی در حوزه تولید کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند را جزو تکالیف قانونی حوزه استاندارد دانست و افزود: این مسئولیت علاوه بر ستاد اقتصاد مقاومتی و بسیار سنگین است و بیشتر تمرکز بر نفوذ استاندارد در استان است.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: در سطح نفوذ استاندارد برآیند خروجی، نحوه الزامات و استانداردسازی در حوزه مورد عمل و تکالیف قانونی داده شده و طراحی شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان در رابطه با توانمندسازی مدیران کنترل کیفیت اظهار داشت: مدیران کنترل کیفیت بازوان توانمند دستگاه‌های مجری تولیدات هستند که امسال بیش از 460 نفردر واحدهای خدماتی وتولیدی در سطح استان فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه نیزهر ساله هر نفر20 ساعت دردوره های باز آموزی تکمیلی شرکت می کنند وامسال هم تاکنون بیش از 6 هزار و400 نفرساعت دراین دوره ها شرکت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه کنترل کیفیت سوخت‌های جایگاه‌ها وظیفه استاندارد نیست، اظهار داشت: 43 جایگاه سوخت در استان همدان فعال هستند که در پایان آذر ماه امسال تمام جایگاه های سوخت چک کنترل 16 بندی استاندارد سازی را کسب کردند.

مددی اظهار داشت:امسال هزار فقره بازدید از واحدهای تولیدی تحت پوشش توسط مجموعه استاندارد انجام شد که این واحدها کالاهای مشمول استاندارد اجباری تولید می‌کنند.

وی در رابطه با نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی مشمول استاندارد، عنوان کرد: امسال بیش از هزار و 300 فقره نمونه‌برداری از واحدهای مشمول استاندارد اجباری در استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به اجرای طرح طاها در استاندارد گفت: طرح کنترل کیفیت طاها با هدف ایمن‌سازی بازار داخلی انجام می‌شود که نمونه مورد نظر از از بازار تهیه می‌شود و مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

مددی ادامه داد: هدف از اجرای طرح طاها مبارزه و کنترل کالاهایی است که بدون هیچ اعتباری وارد بازار می‌شوند که با نمونه برداری کالاهایی که مشکوک به بی‌کیفیتی هستند مورد آزمایش قرار می‌گیرند که باید تا پایان امسال 8 هزار و400 فقره بازرسی انجام شود که تاکنون 6 هزار و450 فقره بازرسی انجام شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه برون سپاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نخبگان و متخصصین حوزه ما در سطح استان 18 آزمایشگاه همکار داریم که به پروژه‌های تولیدی کمک می‌کنند.

وی در رابطه با واحدهای تولیدی لبنی زیر نظر استاندارد، اظهار داشت: در سطح استان 18 واحد تولید لبنیات زیر نظر استاندارد هستند که بعضی از آنها تا 3 تا 50 پروانه استاندارد را کسب کرده اند واین موضوع بیشتر به تنوع تولید آنها بستگی دارد، اما نظارت بر واحدهای صنفی لبنی وظیفه استاندارد نیست.

انتهای پیام/ج

70 پروانه کاربرد نشان استاندارد در همدان صادر شده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.