شولتز در کمیته نیرو‌های مسلح سنا:

باید با استفاده از ارتشی از پهپاد‌های کوچک، روسیه را مهار کرد

وزیر خارجه اسبق آمریکا توصیه کرد کشورش به جای تسلیحات بزرگ و گران‌قیمت برروی سلاح‌های کوچک، ارزان و قدرتمند مانند پهپادها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی سنای آمریکا، جرج شولتز وزیر خارجه اسبق آمریکا در سخنانی در مجلس سنای آمریکا گفت: شما همه انواع راه‌های بهبود تاثیر این سلاح را از طریق نفوذگر‌های انفجاری و همچنین چیزی که به آن چاشنی می‌گویند در اختیار دارید.

در واقع شما یاد می‌گیرید چگونه چیزی را که مواد انفجاری بسیار زیادی دارد هدف قرار دهید و آن را منفجر کنید. چینی‌ها در این زمینه خیلی پیشرفت کرده اند. چینی‌ها می‌توانند این پهپاد‌های نسبتا بزرگ را که فاصله دو سر بال‌های آن‌ها نه فوت (نزدیک به سه متر) است با تنها دو نفر خدمه انتقال دهند، سر هم و پرتاب کنند. اما یک کامیون به همین اندازه را می‌توان طوری طراحی و ترکیب بندی کرد که بتواند صد‌ها پهپاد کوچک آمریکایی یا اسرائیلی را حمل کند.

بنابراین یک مجموعه متشکل از ده کامیون می‌تواند هزاران جنگجوی فعال خودمختار را در میدان نبرد مستقر کند. چینی‌ها اکنون می‌دانند چه کار کنند. ما در ژاپن پایگاه‌هایی داریم که آن‌ها می‌توانند این پایگاه‌ها را نابود کنند. بنابراین لازم است یاد بگیریم چگونه می‌توانیم نحوه استقرار نیروهایمان را تغییر دهیم. این کار قطع دسترسی به یک دامنه را بسیار راحتتر از استفاده از آن فراهم می‌کند.

وی افزود به نظر من درس بزرگی برای کاری که ما در ناتو انجام می‌دهیم وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم و آن اینکه روسیه را مهار کنیم. اگر شما بتوانید این چیز‌ها را در داخل جعبه‌هایی به منطقه منتقل کنید، آن‌ها متوجه نمی‌شوند در این کامیون‌ها چه چیزی وجود دارد. ما می‌توانیم عده‌ای را آموزش دهیم که به سرعت این تجهیزات را از کامیون‌ها پیاده کنند و آن‌ها را پرتاب کنند. بنابراین این توانمندی عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد و البته به اندازه کافی هم ارزان است و ما می‌توانیم آن‌ها را طوری برنامه ریزی کنیم که به صورت خودمختار عمل کنند.

شولتز در ادامه گفت: می‌توانم بگویم درباره فضای سایبری که قبلا هم درباره آن صحبت کردیم، مشکلی بزرگ وجود دارد، اما مهم است به خاطر داشته باشیم که همه شبکه‌ها در جهان واقعی رایانه و تجهیزاتی دارند که به آن متصل هستند. برخی از این رایانه‌ها و تجهیزات متصل به شبکه‌ها کاملا آشکار هستند. بنابراین اگر ما این مسئله را با امکان استفاده از پهپاد‌های خودمختار ترکیب کنیم، در آن صورت ما می‌توانیم کاری درباره این تجهیزات فیزیکی متصل به شبکه‌های مجازی انجام دهیم. مسئله دیگر استفاده خلاقانه از انبوهی از پهپاد‌های خودمختار برای تقویت نیرو‌های فعلی می‌تواند با هزینه کم نیرو‌های ناتو را به عنوان نیرویی بازدارنده تقویت کند.

اگر ناتو به کشور‌های اروپایی کمک کند که شمار عظیمی از پهپاد‌های خودمختار بسته بندی شده در کانتینر‌های استاندارد بیست فوتی را در مناطق مورد نظر مستقر کنند، این تسلیحات می‌تواند تحت کنترل نیرو‌های ذخیره انبار شوند. اگر این تسلیحات قبلا بسته بندی و انبار شده باشند، نیرو‌های آن کشور‌ها می‌توانند فورا آن تسلیحات را عملیاتی کنند تا پیشروی روسیه را به تاخیر اندازد. بنابراین چیزی که ما شاهدیم این است که شما سلاحی کوچک، ارزان و بسیار مرگبار و قدرتمند دارید که می‌تواند جای تسلیحات بزرگ و گرانقیمت را بگیرد. جالب است که این تغییر می‌تواند با سرعت زیادی انجام شود و بسیار مهم است هر کاری را که می‌خواهید انجام دهید، مد نظر بگیرید.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه اسبق آمریکا درباره استفاده از پهپادها علیه روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار