احتمالاً آمریکا در چهارچوب قانون «مقابله با دشمنان» این کشور، ترکیه را به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه تحریم می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان هریتج ترکیه در گزارش جدیدی درباره روابط واشنگتن و آنکارا نوشت احتمالاً خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس 400 روسیه از سوی ترکیه باعث می‌شود آمریکا ترکیه را تحریم کند.

در این گزارش آمده است: «نگرانی‌هایی وجود دارد که این توافق باعث شود آمریکا ترکیه را در سال 2018 تحریم کند. این تحریم‌ها در چهارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» که در اوت 2017 امضا شد، اعمال خواهند شد».

روسیه و ترکیه در ماه دسامبر قراردادی را برای خرید سامانه موشکی اس 400 روسیه امضا کردند. همکاری مسکو و آنکارا در زمینه خط لوله «ترکیش استریم» باعث وابستگی ترکیه به روسیه می‌شود و خطر برانگیختن خشم آمریکا و تحریم ترکیه را در پی دارد.

در گزارش مذکور آمده است بیش از 50 درصد گاز طبیعی ترکیه در سال 2017 از روسیه وارد شد. با اینکه ترکیه تمایل داشت وابستگی خود به روسیه در زمینه انرژی را کاهش دهد پیشرفت طرح خط لوله ملی «ترک استریم» آنکارا را در سال 2018 در جهت عکس پیش برده و احتمال تحریم‌های آمریکا را نیز افزایش داده است.

نگارنده این گزارش در ادامه می‌نویسد: ادامه حمایت آمریکا از «ی‌پ‌گ» در شرق رودخانه فرات در سوریه نشان می‌دهد آنکارا و واشنگتن تنش‌هایی را در سال جاری تجربه خواهند کرد.

انتهای پیام/

احتمال تحریم ترکیه از سوی آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار