راه اندازی کلینیک نهادهای فرهنگی در جنوب کرمان

امام جمعه شهرستان جیرفت گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، کلینیک نهاد‌های فرهنگی در جنوب کرمان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا سعادت فرامام جمعه شهرستان جیرفت در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان گفت: با بیان اینکه بسیاری از نهاد های فرهنگی را در جنوب کرمان داریم و به فرمایش مقام معظم رهبری کار فرهنگی باید توسط مردم و نیروهای انقلابی صورت گیرد و در حوزه های قرآنی ، کانون های فرهنگی و هنری مساجد،هیئت های مذهبی و سایر نهاد های فرهنگی مختلفی نیاز به راه اندازی کلینیک نهاد های فرهنگی است.

وی افزود: در این کلینیک باید مشکلات هر یک از نهاد های مذکور رصد شود و بدانیم که گره و مانع فعالیت های هر یک از این نهاد های فرهنگی چیست و بر اساس رصد ها باید تصمیم گیری هایی را داشته باشیم و خدمتی را به مردم منطقه انجام دهیم.

حجت‌الاسلام سعادت فر تصریح کرد : انجام کار فرهنگی در کاهش پرونده های دادگستری و حل مشکلات امنیتی تأثیر بسزایی دارد ، همچنین در بقیه حوزه ها مانند اقتصاد و کار آفرینی و در هر حوزه ای که ورود پیدا کنیم می بینیم که زیر ساخت های فرهنگی حرف اول را می زنند اما وظیفه کار فرهنگی مربوط به دستگاه های اجرایی است وهر کدام بودجه خاص خود را دارند که باید برنامه ریزی و اقدام کنند .

وی با تاکید مجدد بر اینکه جایگاه شورای فرهنگ عمومی یک جایگاه رصد و سیاست گذاری برای معضلات و اهداف فرهنگی جنوب کرمان است افزود: بر این اساس ما باید یک عقبه علمی ، پژوهشی و تحقیقی را داشته باشیم ، یعنی شورای فرهنگ عمومی یک جایگاهی نیست که ما در شورای فرهنگ عمومی دور هم بنیشینیم و هر کس یک موضوعی که به ذهنش می رسد را مطرح کند ، خیلی از مسائل نیاز به بررسی های کارشناسی دقیق دارد لذا لازم است که ما از نیروهای صاحب اندیشه در سطح جنوب چه در دانشگاه ها ، حوزه های علمیه و تشکل های مردمی فرهنگی داریم به عنوان عقبه فکری شورای فرهنگ عمومی استفاده کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر گفت: لازمه کار این است که بایستی یک سری کمیسیون ها و کارگروه های کاربردی را در شورای فرهنگ عمومی ایجاد شود و مدیر این کمیسیون های مدیران عضو شورای فرهنگ عمومی باشند اما اعضای این کارگروه ها افراد صاحب فکر و اندیشه در سطح جنوب باشند که در آنجا فکر و اندیشه ها بررسی و توسط مدیر آن کارگروه در سطح شورا مطرح و عملی شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کار گروه های مورد نیاز شورای فرهنگ عمومی افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی در جلسه آینده شورا پیشنهاد خود را در این حوزه مطرح کنند.

حجت الاسلام سعادت فر با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی ، کارگروه ها باید کاربردی باشد و بتواند مشکلات فرهنگی شهرها را حل کند گفت: یکی از مشکلات ما در جامعه و خصوصا در جنوب مشکلات خانواده است که هم آمار طلاق و هم آمار عاطفی رو به افزایش است که باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود جا دارد که در شورای فرهنگ عمومی یک کارگروه خاص با عنوان خانه و خانواده داشته باشیم و در آن شرح وظایف هر یک از دستگاه ها مشخص باشد.

وی با اشاره به ساختار اداری و تشکیلاتی شورای فرهنگ عمومی گفت:باید شورای فرهنگ عمومی جیرفت مستقل از شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان تشکیل شود و جلسات آنها جداگانه برگزار شود.

وی همچنین در خصوص برگزاری مراسم ایام فاطمیه گفت: باید موجی را در جامعه ایجاد کنیم تا آحاد جامعه در جریان ایام فاطمیه قرار گیرند و بتوانیم از این ایام با برکت که ایام دفاع از حریم ولایت است جامعه را با امر ولایت و دفاع از ولایت بیشتر آشنا کنیم وجا دارد که همه ادارات و دستگاه ها هر چه که در توان دارند برای معرفی ایام فاطمیه به کار ببرند چه نصب پلاکارد و برگزاری جلساتی که می تواند موثر باشد.

امام جمعه جیرفت با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر نیز اظهار کرد: همه دستگاه ها باید نسبت به این ایام توجه ویژه ای را داشته باشند ، خصوصا در مجموعه شهرداری ها نسبت به آذین بندی سطح شهر متناسب با ایام دهه فجر اقدام لازم را داشته باشند.
انتهای پیام /ی

همه دستگاه ها باید نسبت به ایام دهه فجر  توجه ویژه ای  داشته باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار